اینتر امشب دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان را شروع می‌کند.

فوتبال

از سال 1992 که لیگ قهرمانان با فرم جدید شروع شده، هیچ تیمی نتوانسته 2 سال متوالی به قهرمانی برسد و اینتر هم برای رسیدن به این هدف کار بسیار سختی دارد.

 مورینیو، مربی‌ای که به آرزوی 45ساله اینتر برای قهرمانی اروپا پایان داد، حالا به رئال مادرید رفته است. تیم اینتر اما تغییر زیادی نداشته است. تنها بازیکن جدا شده بالوتلی است و در عوض کوتینیوی برزیلی به این تیم پیوسته است.

اینتر در فصل جدید شروع متوسطی داشته. این تیم پس از شکست رم در سوپرجام ایتالیا، در سوپرجام اروپا مغلوب اتلتیکو مادرید شد. اینتر در سری A هم پس از تساوی مقابل بولونیا، شنبه توانست نخستین پیروزی‌اش را مقابل اودینزه به‌دست آورد. مایکن که بازی مقابل اودینزه را از دست داد، در بازی امشب مقابل توئنته به ترکیب اصلی برمی گردد.

او درباره کار با بنیتس می‌گوید: «او مربی بزرگی است که به بردن عناوین بزرگ مثل لیگ قهرمانان علاقه‌مند است، همانطور که با لیورپول هم آن را نشان داده است.» توئنته فصل گذشته با استیو مک لارن به قهرمانی هلند رسید ولی با رفتن مربی انگلیسی به وولفسبورگ، میشل پرودوم بلژیکی هدایت این تیم را به‌عهده گرفته است.

در دیگر بازی گروه A، تاتنهام که برای نخستین بار به لیگ قهرمانان صعود کرده، میهمان وردربرمن است. آخرین حضور تاتنهام به جام قهرمانان اروپا به سال 1962 برمی‌گردد. مودریچ که در تساوی مقابل وست برام به‌دلیل مصدومیت بیرون رفت، به بازی امشب می‌رسد. ولی وردربرمن 3 بازیکن اصلی‌اش، مرته ساکر، نالدو و پیزارو را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. برمن شنبه بدون این سه بازیکن در خانه بایرن به تساوی بدون گل رسید.

بارسا، تشنه پیروزی

بارسا هم پس از شکست باورنکردنی مقابل هرکولس، مصمم است مقابل هوادارانش پاناتینایکو را با گل‌های زیادی شکست دهد. این نخستین شکست خانگی بارسا در لالیگا از مه سال 2009 بود. دنی آلوز در این مورد می‌گوید: «در این تیم تنها پیروزی اهمیت دارد و طاقت شکست را نداریم.

ما مقابل همه تیم‌ها با انگیزه برد به زمین می‌رویم و سه‌شنبه هم همین‌طور خواهد بود.» اینی‌یستا هم گفت: «ما بازی‌های زیادی انجام می‌دهیم و می‌دانیم که باید بازی به بازی پیش برویم. این شکست برای ما یک درس بود.» گواردیولا در بازی مقابل هرکولس به ژاوی، بوسکتس، پدرو و پویول استراحت داده بود و امشب از آنها استفاده خواهد کرد.خطرناک‌ترین بازیکن پانا جیبریل سیسه است که در نیوکمپ احتمالا به‌عنوان تک مهاجم این تیم بازی خواهد کرد. در دیگر بازی گروه D، کپنهاگن دانمارک میزبان روبین کازان روسیه است.

جنگ مربیان اسکاتلندی

منچستریونایتد پس از تساوی عجیب 3 بر 3 در زمین اورتون که با دریافت 2 گل در ثانیه‌های پایانی اتفاق افتاد، امشب در یک بازی تمام بریتانیایی میزبان گلاسکو رنجرز است. این سومین بار در 5 سال اخیر است که منچستر با یک تیم اسکاتلندی همگروه می‌شود. وین رونی که به تشخیص فرگوسن مقابل اورتون بازی نکرد و ریو فردیناند که از ابتدای فصل غایب بوده، امشب در ترکیب یونایتد خواهند بود.

رنجرز فصل جدید را با 4 پیروزی در لیگ اسکاتلند شروع کرده و امیدوار است عملکرد اروپایی بهتری نسبت به فصل قبل داشته باشد. رنجرز لیگ قهرمانان فصل قبل را بدون پیروزی به پایان برد و حالا والتر اسمیت، سرمربی این تیم می‌گوید: «نمایش خارج از خانه ما در فصل قبل لیگ قهرمانان ضعیف بود.

امیدوارم امسال نتیجه بهتری بگیریم و حتی در اولدترافورد هم عملکرد خوبی داشته باشیم.» در دیگر بازی گروه C، بورسا اسپور، قهرمان ترکیه میزبان والنسیاست که لالیگا را با 2 پیروزی شروع کرده است.در گروه B هم لیون و شالکه که در لیگ داخلی شان شروع خوبی نداشته‌اند به فکر جبران هستند. لیون که فصل قبل به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید، در لیگ فرانسه با 5 امتیاز از 5 بازی در رده شانزدهم است. وضعیت شالکه از این هم بدتر است و تیم ماگات با 3 شکست از 3بازی بحران بزرگی را تجربه می‌کند.

کد خبر 116059

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز