یوفا تحقیقاتی را برای بررسی صحنه‌های خشونت‌باری که تماشاگران صرب به‌وجود آوردند و موجب توقف بازی این تیم مقابل ایتالیا شد، شروع کرده است.

فوتبال صربستان

درگیری‌های قبل از بازی در شهر جنوا موجب تاخیر در شروع بازی شد. البته بازی تنها 6 دقیقه ادامه داشت و حالا قرار است گزارش داور و ناظران بازی ملاک تصمیم‌گیری یوفا قرار بگیرد. مجازات احتمالی یوفا می‌تواند توبیخ یا جریمه مالی، محرومیت از بازی خانگی و یا حتی حذف از این تورنمنت یا تورنمنت‌های بعدی باشد.

تومیسلاو کارادزیچ، رئیس فدراسیون فوتبال صربستان گفت که نشانه‌هایی وجود داشت که بروز خشونت را قابل پیش‌بینی می‌کرد و این اتفاقات را مایه شرمساری کشورش دانست. او اضافه کرد: «این اغتشاش در کشور برنامه‌ریزی شده بود و این گروه تنها مجریان آن بودند. ما در زمان تمرینات و قبل از بازی هم مشکلاتی داشتیم. دولت باید در این مورد واکنش نشان بدهد.»

ایتالیا پس از نمایش فاجعه بارش در جام جهانی، قبل از این بازی توانسته بود در 3 بازی مرحله مقدماتی یورو 2012 به 7 امتیاز برسد، درحالی‌که صربستان پس از شکست خانگی غیرمنتظره مقابل استونی 3 امتیاز کمتر داشت.‌سوت شروع بازی در ورزشگاه لوییجی فراری به‌دلیل پرتاب مواد آتش‌زا از سوی هواداران صربستان به سمت جایگاه تماشاگران ایتالیایی و داخل زمین به تاخیر افتاد.

انجام بازی هم تنها 6 دقیقه میسر بود تا اینکه کرگ تامسون، داور اسکاتلندی به‌دلیل پرتاب مواد آتش‌زا به درون زمین که یکی از آنها در کنار ویویانو، دروازه‌بان ایتالیا فرود آمد حکم به توقف بازی داد. پس از گفت‌وگوی مسئولان2تیم و نمایندگان یوفا، صرب‌ها به رختکن رفتند.

در آن زمان هیچ اعلام رسمی مبنی بر توقف بازی انجام نشده بود ولی دقایقی بعد ایتالیایی‌ها هم به رختکن رفتند و تماشاگران هم سکوها را ترک کردند. ماسوکی، مسئول امنیت فدراسیون فوتبال ایتالیا از مقامات صرب به خاطر سفر این تماشاگران انتقاد کرد و گفت: «چنین تماشاگران خطرناکی نباید به جنوا می‌رسیدند. آنها باید توسط صرب‌ها متوقف می‌شدند. ما می‌دانستیم که این بازی ریسک بالایی دارد ولی مدت زیادی بود که چنین خشونتی را تجربه نکرده بودیم.» چزاره پراندلی، سرمربی ایتالیا هم گفت: «از این اتفاق ناراحتم. هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده بودم.»

هواداران صرب به اتوبوس بازیکنان این تیم هم حمله کردند. یکی از اهداف آنها استویکوویچ، دروازه‌بان تیم بود که بازیکن ستاره سرخ بوده و حالا به تیم رقیب، پارتیزان رفته است. بازیکنان صرب معتقدند که هدف این تماشاگران از ابتدا متوقف کردن بازی بود.

کد خبر 118376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز