گروه بورس: تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نزدیک به 500 هزار نفر در دادوستد‌های بورس تهران شرکت کرده‌اند.

بورس

به گزارش همشهری، روند رو به رشد معاملات بورس تهران همچنان ادامه دارد و ارزش معاملات بازار سهام از ابتدای سال تاکنون به 5/11 میلیارد دلار رسیده است.آخرین آمار و ارقام در روز‌های پایانی فصل تابستان بیانگر آن است که امسال سهامداران توجه ویژه‌ای به بورس داشته‌اند و حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سهام به‌نحو قابل‌توجهی افزایش یافته است. این موضوع به‌خوبی در نماگر‌های بورس تهران نمایان است و باعث جهش شاخص‌ها و حجم معاملات بورس تهران شده است.

کارشناسان معتقدند نبود فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی باعث هجوم نقدیندگی به بورس تهران شده است. هنوز از حجم این میزان نقدیندگی اطلاعات کاملی در دست نیست اما مقامات بازار سرمایه نیز این موضوع را تایید می‌کنند.

تازه‌ترین بررسی‌ها از وضعیت معاملات بورس نشان می‌دهد که نزدیک به 500 هزار نفر از ابتدای سال تاکنون اقدام به خرید و فروش سهام کرده‌اند و در مجموع 11 هزارو 600 میلیارد تومان معادل 5/11 میلیارد دلار سهام دادوستد کرده‌اند.

سهامداران در طول این مدت یک میلیون و 600 هزار معامله در بورس انجام داده‌اند و از این طریق 69میلیارد سهم را جابه‌جا کرده‌اند. رشد ارزش سهام شرکت‌ها و همچنین رونق معاملات بورس تهران از ابتدای سال‌جاری باعث شده میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام افزایش یابد؛ به‌طوری که شاخص اصلی بازار سهام که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران است، از ابتدای سال‌جاری تاکنون6 هزار واحد رشد کرده است.

اطلاعات جدید همچنین نشان می‌دهد ارزش جاری بازار سهام هم‌اکنون به 87 میلیارد دلار رسیده است درحالی‌که این میزان ابتدای سال 65 میلیارد دلار محاسبه شده بود.در طول این مدت، سهام شرکت‌های گروه معادن و فلزات، بانک‌ها و خودروسازان بیشتر از سایر شرکت‌ها در کانون توجه بازار قرار داشتند، در عین حال شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس، چادرملو، گل‌گهر، مخابرات، ایران خودرو، سایپا و بانک‌ها بیشترین معاملات بورس تهران را به‌خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 116229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز