گروه بورس: 10 صندوق برتر سرمایه‌گذاری، به‌طور میانگین در طول یکسال گذشته 68 درصد بازده نصیب سهامداران خود کردند.

بورس

به گزارش همشهری، تازه‌ترین اطلاعات نشان می‌دهد از میان 38 صندوق مشترک سرمایه‌گذاری که هم اکنون در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند 10 صندوق نخست به‌طور میانگین 68درصد بازده نصیب سهامداران خود کرده‌اند. در این میان صندوق سرمایه‌گذاری آگاه با کسب 108 درصد بازده رتبه نخست بازار را از آن خود کرده است. اختلاف بازده ماهانه این صندوق نسبت به بازده کل بورس تهران 3.2  درصد است.

در حال حاضر میانگین بازده سرمایه‌گذاری در کل بازار سهام بیش از 40 درصد ارزیابی می‌شود. این صندوق هم‌اکنون 456 روز است که در بازارسرمایه فعالیت می‌کند و در طول یک ماه گذشته نیز 14.2 درصد سود نصیب سهامداران خود کرده است.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدی متشکل از مجموعه‌ای از سهام، اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی، وجه نقد و سایر اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است که توسط گروهی از کارشناسان خبره اداره می‌شود. این نوع صندوق‌ها که در طول یکسال و نیم گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند توانسته‌اند سود‌های سرشاری نصیب سهامداران کنند.

در واقع این صندوق‌ها محلی برای سرمایه‌گذاری افرادی است که اطلاعات یا زمان کافی برای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار سهام ندارند. پس از صندوق سرمایه‌گذاری آگاه، صندوق سرمایه‌گذاری پویا با کسب 90 درصد بازده در طول یکسال گذشته در رتبه دوم بورس ایستاده است. اختلاف بازده ماهانه این صندوق نسبت به کل بازار سهام در طول 544 روز فعالیت این شرکت 1.3 درصد بوده است.

جدول سهام

همچنین صندوق سرمایه‌گذاری سهم آشنا با کسب 69 درصد بازده در طول یکسال گذشته در مکان سوم بورس جای گرفته است. بازده این صندوق در طول یک ماه گذشته 12.6  درصد ارزیابی شده و میانگین بازده ماهانه این صندوق نسبت به بورس تهران 1.7درصد بیشتر است.

همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری پیشتاز، کارگزاری بانک تجارت، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن و بورسیران از دیگر صندوق‌هایی هستند که در طول یکسال گذشته از 57 تا 65 درصد سود به دست آورده‌اند.صندوق‌های سرمایه‌گذاری فارابی، کارگزاری بانک ملی و بانک اقتصاد نوین هم به‌ترتیب در رده‌های هشتم تا دهم برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار سهام در طول یکسال گذشته ایستاده‌اند

کد خبر 115601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز