همشهری آنلاین: پنجمین هفته از مسابقات لیگ دسته اول اسپانیا شامگاه شنبه با برگزاری سه دیدار آغاز شد. رئال مادرید نتوانست به بلندپروازی خود ادامه دهد. در مقابل والنسیا با غلبه بر خیخون صدرنشین شد.

trezegue

در چارچوب سه دیدار آغازین هفته‌ پنجم رقابت‌های لیگ دسته اول اسپانیا که شامگاه شنبه (3 مهر) انجام گرفتند، سه تیمی قدم به میدان گذاشتند که از مدعیان کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند: رئال مادرید، اف ث بارسلونا و اف ث والنسیا. از میان این سه تیم، تنها رئال مادرید بود که نتوانست بر میزبان خود پیروز شود و سه امتیاز کسب کند.

برنده‌ بزرگ دیدارهای هفته‌ پنجم لیگ اسپانیا، تیم اف ث والنسیا بود که توانست بر میزبان خود، اسپورتینگ خیخون، ۲ بر 0 غلبه کند و با این پیروزی و کسب مجموعا ۱۳ امتیاز از پنج بازی، صدر جدول رده‌بندی را فتح کند. والنسیا در همان ده دقیقه نخست بازی، کار حریف را یکسره کرد و با گل‌های توپال در دقیقه ۷ و سولدادو در دقیقه ۱۰، سه امتیاز را به خانه برد.

تیم اف ث بارسلونا، مدافع عنوان قهرمانی نیز موفق شد میزبان خود، آتلتیکو مادرید را ۳ بر ۱ شکست دهد و حال با ۱۲ امتیاز رده‌ دوم جدول را به خود اختصاص داده است.

در خور توجه آن که هر چهار گل این بازی در نیمه دوم به ثمر رسید. کیتا و ژاوی با گل‌های خود در دقایق ۵۵ و ۷۴ بارسلونا را ۲ بر 0 جلو انداختند. در دقیقه نود، گابیلوندو، بازیکن آتلتیکو با گشودن دروازه‌ بارسلونا، به بازی هیجانی تازه بخشید، اما لحظاتی بعد بوسکتس، سومین گل بارسلونا را به ثمر رساند و پیروزی تیمش را قطعی ساخت.

تیم رئال مادرید اما در مقابل ناگزیر شد پس از ۹۰ دقیقه به تساوی بدون گل در برابر لوانته بسنده کند. مادریدی‌ها با کسب این نتیجه‌ نه چندان رضایت‌بخش به رده‌ سوم جدول تنزل کردند.

به گزارش دویچه‌وله، در دیگر دیدارهای لالیگا که عصر یکشنبه (4 مهر) برگزار شد، نتایج زیر به دست آمد:

ختافه یک - ریسینگ سانتاندر صفر
آلمریا دو - دپورتیوو لا کرونیا صفر
اسپانیول بارسلونا یک - اوساسونا صفر
مایورکا دو - رئال سوسیداد صفر
هرکولس آلیکانته دو - سویا صفر
آتلتیکو مادرید یک - زاراگوسا صفر

مصاف اف ث مالاگا - اف ث ویارئال در شامگاه دوشنبه پایان‌بخش هفته‌ پنجم لالیگا هستند.

کد خبر 117009
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز