در مقاطع بسیاری از ورزش کشورمان سراغ داریم برادرانی را که به طور همزمان به عضویت تیم ملی در یکی از رشته‌های ورزشی درآمده‌اند.

نیما و نوشاد عالمیان - پینگ پنگ

از سرشناس‌ترین این نمونه‌ها می‌توان از برادران خادم‌ و اکبرنژاد در کشتی آزاد و هم اکنون برادران قربانی در کشتی فرنگی، برادران بیانی و فنونی‌زاده در فوتبال، نائینی‌ در والیبال و نیکخواه بهرامی در بسکتبال و نمونه‌های بسیار دیگری یاد کرد.
در پینگ‌پنگ پس از برادران احتشام‌زاده که همراه با پدرشان به عنوان شناسنامه پینگ‌پنگ ایران محسوب می‌شدند، این روزها نام دو جوان مستعد به عنوان پدیده‌های این رشته به گوش می‌رسد که نه تنها در ایران بلکه در آسیا و جهان مطرحند.

نوشاد و نیما عالمیان که پدر و عمویشان نزدیک به بیش از یک دهه عضو تیم ملی بوده‌اند، توانسته‌اند خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد در این رشته نام و آوازه‌ای بلند پیدا کنند. در این بین نوشاد عالمیان که به گفته پدر قهرمانش رحمت عالمیان- عضو سابق تیم ملی و دایرکننده آکادمی پینگ‌پنگ در شهر بابل- از 4سالگی الفبای این رشته را آموخته، پس از قهرمانی در آسیا در رده نوجوانان حالا در زمره نامداران رنکینگ و پروتورهای(رقابت‌های بین‌المللی دوره‌ای) جهانی در رده جوانان و بزرگسالان محسوب می‌شود.

در شرایطی که عضویت نوشاد و راهیابی‌اش به تیم ملی بزرگسالان آن هم در سن 19سالگی یک شگفتی بزرگ قلمداد می‌شد، برادر کوچک‌ترش نیما نیز در سن 17سالگی جا پای او گذاشت و به لطف حضور در ترکیب تیم نوجوانان و مسابقات بین‌المللی، به عضویت تیم ملی درآمد تا ‌ برادران عالمیان به عنوان جانشینان اصلی نامداران اواخر دهه60 و70 یعنی مجید احتشام‌زاده، ابراهیم علیدخت و فواد کاسب مطرح شوند.

رحمت عالمیان پدر نوشاد و نیما در گفت‌وگو با همشهری یکی از دلایل زود به ثمر رسیدن فرزندانش در پینگ‌پنگ را تاسیس آکادمی پینگ‌پنگ و حضور مربیان و بازیکنان کره‌شمالی و آشنایی با مهارت‌های این رشته در همان دوران کودکی می‌داند.

ملی‌پوش اسبق پینگ‌پنگ همانند بسیاری از کارشناسان این رشته معتقد است که حضور نوجوانان و جوانان مستعد در آکادمی کشورهای صاحب پینگ‌پنگ از جمله آکادمی تازه تاسیس اتریش- که بهترین مربیان اروپایی در آنجا مشغول فعالیتند- می‌تواند راه صعود آنان را به بالاترین مدارج این رشته هموارتر کند.

موضوع بعدی که عالمیان تاکید دارد می‌تواند موجب بالندگی پینگ‌پنگ ایران شود، حضور مستمر اعضای تیم‌های نوجوانان در مسابقات مهم بین‌المللی از جمله پروتورهاست. وی یکی از دلایل درخشش نوشاد عالمیان در مصاف «تیموبول» آلمانی نفر دوم پینگ‌پنگ جهان را حضور مستمر در رویدادهای بین‌المللی می‌داند.

کد خبر 117110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز