سه‌شنبه ۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهتر است از عرضه موادی که ارزش غذایی ندارند مثل انواع پفک‌، یخمک. نوشابه ، آدامس، شکلات و هر نوع محصولات غذایی بدون بسته بندی و یا محصولاتی که فاقد پروانه ساخت و کد بهداشتی و تاریخ مصرف هستند جلوگیری شود.

بوفه مدارس

انواع مواد غذایی که در بوفه مدارس عرضه می‌شوند نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت دانش آموزان دارند و مراقبین بهداشت در مدارس، معلمین و مسئولین مدرسه در زمینه عرضه مواد غذایی در بوفه مدرسه باید فعالانه برخورد نموده و از عرضه موادی که ارزش غذایی ندارند جلوگیری کنند و ضمن آموزش مسئول بوفه، عرضه موادی مثل ساندویچ نان و پنیر ، نان و تخم مـــرغ ( که بطریق بهداشتی تهیه شده و بسته بندی شده است ) ، شیر، بیسکویت ، کلوچه و کیک‌هایی که کد بهداشتی و پروانه ساخت دارند، انواع تنقلات سنتی مثل نخودچی و کشمش ، خرما ، انواع خشکبار ، انواع میوه‌ها مثل سیب ، گلابی ، نارنگی، پرتقال که کاملا شسته شده است، انواع آب میوه‌های بسته بندی شده و بهداشتی و دوغ را تشویق نمایند.

حتی آنها می‌توانند زمینه عرضه غذای گرم مثل عدسی، خوراک لوبیا و انواع آش‌ها را در مدرسه فراهم کنند، این تجربه در برخی از مدارس اجرا شده و با استقبال دانش‌آموزان و والدین آنها همراه بوده است.

www.behsite.ir

کد خبر 117142
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز