جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین نماز جمعه تهران در مهر ماه به امامت آیت‌الله امامی کاشانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

نماز جمعه امامی کاشانی

 به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهراهن ضمن دعوت مردم مسلمان به تقوای الهی اظهار کرد: شرایطی که در دنیای امروز ملاحظه می‌کنیم طوری است که می‌بینیم در برابر اسلام و نظام اسلامی چگونه موضع‌گیری می‌شود و نقطه‌ای که وجود دارد این است که 30 سال است که نظام ما با این موضع‌گیری مواجه است و دیگر این‌که آنچه که با آن مقابله می‌شود تفکر اسلام است و مقابله کنندگان با آن مردم دنیا نیستند بلکه قدرت‌های استکباری هستند.

 وی افزود: خداوند در سوره قلم به قلم و آنچه نوشته می‌شود و به علم و عقل سوگند یاد می‌کند و خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید که تهمت‌هایی که به تو زده می‌شود هیچ نقش و اثری ندارد و عجیب این است که قرآن در برابر دشمنان که به پیامبر (ص) دیوانه می‌گفتند قسم به علم و سطرهایی که نوشته می‌شود سوگند یاد می‌کند یعنی علم و عقل نمی‌گذارد سخنان این‌ها اثر بگذارد و این که می‌فرماید ما این‌ها را آنچنان واژگون می‌کنیم که از بینی به زمین می‌خورند.

 امامی کاشانی ادامه داد: با بینی به زمین خوردن، یعنی رفتن آبرو به تمام معنا، ولی قرآن به این اکتفا نکرده و به جای کلمه‌ بینی از خرطوم استفاده کرده و خرطوم هم مخصوص بینی فیل و خوک است و خواسته با این تعبیر این انسان‌ها را به حیوان تشبیه کند.

 وی با اشاره به روایاتی در مورد ظهور امام عصر افزود: در برخی از احادیث از قیام امام عصر با شمشیر صحبت می‌شود که این قیام برای گردن کشان و مستکبران است و در روایات دیگر آمده است که خون از دماغ احدی بیرون نخواهد آمد و لذا از این روایات استفاده می‌شود که دنیا به سمتی پیش می‌رود که ملت‌ها از حکومت‌ها جدا خواهند شد.

 این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این که یک نفر در یک جامعه مسیحی نه ملت اروپا و آمریکا بلکه یک خود فروخته صهیونیستی به قرآن کریم اهانت می‌کند این اهانت جز اینکه جامعه بشری را به قرآن بیدار کند اثری نخواهد داشت و این کار قرآن را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهد که آن را مطالعه کنند و ببینند که قرآن سراسر رحمت است. آنجا هم که کیفری و عذابی در قرآن آمده برای مصلحت جامعه است.

 وی با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک افزود: نکته مهم صحبت‌های رییس جمهور در سفر به نیویورک، این بود که گفتند شما گروهی را مستقل انتخاب کنید که حادثه 11 سپتامبر را بررسی کنند که خوشایند آن‌ها نبود و این معنایش این است که آن‌ها می‌گویند فقط حرف ما قبول است که این مساله را حتی در خود آمریکا برخی نمی‌تابند.

 امامی کاشانی با بیان این که ملت‌ها از این صحبت استقبال می‌کنند که حادثه باید بررسی شود، افزود: شما ادعای حقوق بشر می‌کنید، اما زندان‌ها و شکنجه‌های پنهان و آشکار دارید. شما به کاروانی که غذا برای مردم مظلوم غزه می‌برند حمله می‌کنید. اما کجا گفتید که این چه حقوق بشری است؟ بنابراین بشر امروز می‌فهمد دنیا دارد به سمت بیداری حرکت می‌کند و روزی این چنین خواهد شد که طبق روایات ما ملت‌ها از دولت‌هایشان جدا خواهد شد و پشت آن‌ها خالی خواهد ماند و به امام عصر (ع) پناه خواهند برد.

 وی همچنین با اشاره به بی‌اثر بودن تحریم‌ها افزود: این تحریم‌ها ما را حرکت داده و باعث خودکفایی ما شده است و در کشوری که این همه جوان‌های با ارزش داریم باید آثار و ارزش‌های زیادی داشته باشیم و این حیف است که کلاس‌ها سبک شمرده شود.

 امامی کاشانی در ادامه تصریح کرد: رهبر انقلاب هم در توصیه‌هایشان به ائمه جمعه فرمودند که جوان‌ها ایرادها و شبهه‌هایی دارند و شما جوانان باید شبهه‌هایتان را مطرح کرده و بپرسید.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در جامعه‌ای که علم و عقل حاکم است این جامعه پیروز خواهد شد و بیداری اندیشه‌ها و دل‌ها باعث می‌شود توطئه‌های مستکبران به جایی نرسد گرچه ما را به زحمت می‌اندازند اما ما به آنها می‌گوییم که به دامان ملت‌هایتان برگردید و دنیا را از فساد و قتل و جنایت نجات دهید.

 وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و با بیان روایتی افزود: ابوبصیر که از اصحاب خاص امام صادق (ع) است روایتی از امام صادق (ع) ذکر می‌کند که در آن امام صادق (ع) وقتی که در حال احتضار است درخواست دارد که هرکس با من قرابت دارد جمع شود.

 وی افزود:‌ ابوبصیر می‌گوید ما همه را جمع کردیم و وقتی امام صادق (ع) دو چشمش را باز کرد و به همه نگاه کرد فرمود شفاعت ما شامل کسانی که نماز را کوچک می‌شمارند نخواهد شد، این تاکید امام صادق (ع) بر نماز به دلیل شرایط جامعه‌ای است که امام صادق (ع) در آن زندگی می‌کرد.

 امامی کاشانی ادامه داد: از یک طرف حوادث فرهنگی افرادی که اسلام را وارونه معرفی می‌کردند و از طرف دیگر اختلاف فرهنگی حتی در بیرون از اسلام چنان بود که افراد منکر خدا و پیغمبر (ص) وجود داشتند و حضرت با تاکید بر نماز می‌خواستند دو نکته را بگویند، یکی این که ملت مسلمان باید متحد و بیدار باشند و اگر بخواهند بیدار باشند باید نماز را با تمام توجه و دور از غفلت بخوانند.

 امامی کاشانی در پایان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: امیدوارم نیروی انتظامی ما با صداقت، پاکی و امانتداری بتوانند به وظیفه خود در امنیت کشور عمل کنند و آن‌هایی که به وظیفه‌ خود عمل نمی‌کنند خداوند آن‌ها را به این سمت هدایت کند.

کد خبر 117320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز