گروه شهری: شورای شهر تهران به مناسبت فرارسیدن هفته بلایای طبیعی، خواستار توجه بیشتر تمامی دستگاه‌ها به مقاوم‌سازی‌ بناهای شهری به‌ویژه ساختمان‌های عمومی شد.

chamran mehdi

به گفته مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران از آنجا که ایران یکی از 10 کشور دنیاست که بالاترین بلایای طبیعی در آن اتفاق می‌افتد ضروری است آمادگی لازم در این باره فراهم باشد. مقاوم‌سازی‌ بناهای فرسوده شهری یکی از مواردی بود که رئیس شورای اسلامی شهر تهران بر آن تاکید کرد.

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر نیز در این باره گفت: درشورای شهر، مصوبات خوبی در باره مقاوم‌سازی، نوسازی بافت‌های فرسوده و رعایت استاندارد‌های ساختمانی وجود دارد که براساس آن یکسری وظایف بر عهده شهرداری و شورای شهر گذاشته شده و یک بخشی هم مربوط به دستگاه‌های مسئول دیگر است.

معصومه ابتکار خواستار نوسازی و مقاوم‌سازی‌ ساختمان‌های عمومی نظیر مدارس، بیمارستان‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی شد که براساس تحقیقات انجام شده وضعیت خوبی به لحاظ مقاومت در برابر زلزله ندارند. وی در عین حال به موضوع دعوت از دستگاه‌های متولی به‌منظور ارائه گزارش از وضعیت آمادگی‌شان در برابر زلزله اشاره کرد و از بابت اینکه تا‌کنون دستگاه‌های متولی پاسخی به دعوت‌های مکرر شورای شهر برای ارائه گزارش عملکردشان نداده‌اند، گلایه کرد.

وی گفت: شورای شهر همچنان برای حضور دستگاه‌های متولی در امر بلایای طبیعی و بحران‌ها پافشاری دارد. به گزارش همشهری، دیروز همچنین احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر در تذکری نسبت به لزوم رعایت حرمت پرچم ایران به‌عنوان یک نماد ملی و پرچم‌هایی که منقوش به نام ائمه (ع) هستند، تاکید کرد.

وی گفت: در این‌باره شورای شهر سندی را تصویب و ضوابطی را برای برافراشتن پرچم و شیوه نگهداری آن تعیین کرد. به گفته مسجد جامعی با کمال تأسف بعضا مشاهده می‌شود که این پرچم‌ها اعم از پرچمی که به‌عنوان نماد ملی ماست یا پرچم‌های مقدس منقوش به نام ائمه در سطح شهر برای پوشش فضاهایی که می‌خواهند از چشم انظار محفوظ باشد استفاده می‌شود. وی در قالب این تذکر خواستار حفظ حرمت اینگونه پرچم‌ها شد.

بنا براین گزارش دیروز در سیصدو بیستمین جلسه علنی شورای شهر طرح آیین‌نامه مالی معاملاتی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران به‌طور کامل مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن به تصویب رسید.مهدی چمران دیروز در پایان جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران حاضر شد.

وی در پاسخ به سؤالی در باره دلایل کارشناسی وزارت کشور برای افزایش فرمانداری‌های تهران و تفکیک ری و شمیرانات از تهران گفت: خبری از کار کارشناسی آنها ندارم ولی خواسته‌ایم تا این مطالعات را برای ما هم ارسال کنند اما هنوز چیزی به دست ما نرسیده است. چمران افزود: ما خواسته‌ایم تا این بررسی‌ها را به‌عنوان اعلام نظر و نه تاثیرگذار بر تصمیم‌گیری، به ما هم بدهند ولی درنظر داریم اگر این مطالعات را ارائه ندهند، خودمان پیگیری کنیم.

کد خبر 118259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز