همشهری آنلاین: وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که مشکل خشکسالی در 7 استان کشور طی سال جاری همچنان ادامه خواهد داشت، از پرداخت تسهیلات بلاعوض به کسانی‌که 50 درصد پروژه‌های آبیاری تحت فشار را به اتمام بر سانند خبر داد

خشکسالی

به گزارش ایلنا، صادق خلیلیان در جمع مسئولان استان فارس و شهر جهرم با بیان این‌که چندین سال است که کشور با خشکسالی‌های پیاپی مواجه بوده است اظهار داشت: توجه به زیر ساخت‌ها و توسعه آنها باعث می‌شود تا در شرایط خشکسالی برای کشاورزان امیت کامل به وجود بیاید.

به گفته خلیلیان استفاده از آبیاری زیرفشار و توسعه آن یکی از عوامل تأثیر گذار در ارتقاء بهره‌وری و مقابله با خشکسالی ذکر کرد و گفت: در سال گذشته 113هزار هکتار فشار انجام دادیم که این میزان در برنامه چهارم توسعه 74 هزار هکتار بوده است‌.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از پرداخت تسهیلات بلاعوض به کسانی‌که 50 درصد پروژه‌های آبیاری تحت فشار را به اتمام بر سانند خبر داد.

خلیلیان در ادامه از پرداخت بیمه بخش کشاورزی به صورت واقعی خبر داد و گفت: در این زمینه راهکارهایی ارائه شده که بزودی به مرحله نهایی خواهد رسید.

وی با بیان مشکلات بیمه بخش کشاورزی نیز گفت: بیمه بخش کشاورزی باید به صورت واقعی پرداخت شود که برای این منظور چند راهکار ارائه کردیم که بزودی اجرایی می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تعیین عملکرد واقعی واحد تولیدی و استانداردسازی مقیاس تولید زمینه را برای پرداخت خسارت کشاورزان به طور کامل مهیا می‌کند

کد خبر 118411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز