گروه شهری: تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از طرح ایجاد فرمانداری‌های جدید در تهران و تحقق نیافتن مدیریت واحد شهری انتقاد کردند.

شهر

سیدجواد زمانی نماینده مردم کرمانشاه در این باره به سما گفت: سابقه خوبی از تصدی‌گری‌های دولتی وجود ندارد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از عملکرد خوب شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری تهران در اداره امور شهری یاد کرد و گفت: براساس اصل 44 و تاکید مقام معظم رهبری باید به‌دنبال کوچک کردن بدنه دولت باشیم.

این نماینده مجلس افزود: با استناد به عملکرد موفق بخش خصوصی، مدیریت واحد شهری نیز باید در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد. از سوی دیگر، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به نقش شهرداری‌ها و افزایش اختیارات مدیریت شهری، تصریح کرد: شهرداری یک سازمان غیردولتی است لذا نظر به سیاست‌های اعلام شده، می‌بایست تقویت شود نه آنکه دولت با ورود به حوزه شهری بخواهد همین کارکردهای فعلی آن را نیز محدود‌تر کند.

این نماینده مجلس از دولت خواست از مدیریت شهری حمایت کرده و اختیارات بیشتری به آنها تفویض کند. وی در عین حال طرح دولت برای انتصاب 11 فرماندار به‌جای شهرداری‌ها برای اداره تهران را اشتباه و به‌مثابه مداخله در امور شهری دانست. همچنین عبدالحسین ناصری، نماینده مجلس هشتم نیز خاطرنشان کرد: هرچند به لحاظ قانونی، دولت می‌تواند تعداد فرمانداری‌های خود را افزایش دهد ولی در عین حال اگر این اقدام موجب موازی کاری در مدیریت شهری شود عملی خلاف قانون صورت گرفته است.

وی افزود: کار شهرداری‌های 22گانه در تهران مشخص است و اگر فرمانداری‌ها بخواهند خللی در کار آنها به‌وجود آورند مردم ضربه خواهند خورد. اسدالله بادامچیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز طرح ایجاد فرمانداری‌های جدید در تهران را مناسب ندانست و تاکید کرد، در کار نهادهایی که در شهر کار می‌کنند، نباید تداخل ایجاد کرد.

بادامچیان ضمن اشاره به اینکه طرح ایجاد فرمانداری‌ها برای شهر تهران در حد یک طرح است و باید کارشناسی‌های لازم روی آن انجام گیرد، گفت: افزایش فرمانداری‌ها در تهران، در واقع گسترش ساختارهای اداری است و از این حیث هم نیاز چندانی به این طرح وجود ندارد.

وی افزود: انجام چنین طرحی، چند پاره کردن مدیریت است و ممکن است مشکلاتی را در عرصه تصمیم‌گیری در اداره شهر ایجاد کند.وی در عین حال بر ضرورت بررسی کامل این موضوع توسط کارشناسان، نمایندگان مجلس، وزارت کشور و شهرداری و... تاکید کرد. پیش از این نیز تعدادی از نمایندگان مجلس با طرح ایجاد فرمانداری‌های جدید در تهران به مخالفت پرداخته بودند.

کد خبر 118538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز