یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

گروه شهری: نخستین جشنواره گل‌های داوودی از سوم تا هفتم آبان ماه در بوستان گفتگو برپا می‌شود.

گل داودی

به گزارش همشهری، امسال قرار است همزمان با نمایشگاه گل و گیاه که محصولات 200تولید‌کننده داخلی را به معرض نمایش می‌گذارد، جشنواره‌ای نیز از گل‌های داوودی برپا شود. علی محمد مختاری دیروز در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه غرفه‌هایی تدارک دیده شده تا گل و گیاه مورد نظر شهروندان تا 40 درصد زیر قیمت بازار به آنها عرضه شود.

‌به گفته مختاری، آشنایی با طبیعت، ایجاد نشاط روحی، ‌اشاعه فرهنگ زیباشناختی، جذب سرمایه‌گذاری، ‌ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان، ‌ توسعه صادرات گل و گیاه، ترویج فرهنگ گیاه پروری، ارتقای سطح آگاهی عامه و ایجاد اشتغال از اهداف برپایی نمایشگاه گل و گیاه فصلی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ناچیزبودن رقم صادرات گل و گیاه ایران را با وجود شرایط اقلیمی بسیار مناسب و تنوع گونه‌های گیاهی آن در مقایسه با کشورهای همسایه باعث تأسف خواند و خواستار حمایت از تولید‌کنندگان گل، استانداردکردن صنعت تولید، بسته‌بندی و حمل‌ونقل گل و گیاه به بازارهای جهانی شد. سنتی‌بودن 95درصد گلخانه‌های کشور یکی از موانع عمده صادرات گل و گیاه است که به گفته مختاری باید به‌سمت استاندارد‌سازی‌ پیش برود.

مختاری همچنین از برپایی نمایشگاه گل دیگری تا قبل از پایان سال و در اسفند‌ماه خبر داد و گفت: در این نمایشگاه به موضوع آموزش کاشت تراریوم، ‌ کاشت و نگهداری گیاهان آپارتمانی، ‌آشنایی با آفات شایع در گیاهان آپارتمانی و برنامه‌های آموزشی ویژه کودکان برای کاشت و نگهداری گیاهان، توزیع بروشور و عرضه نشریات فضای سبز پرداخته خواهد شد.

مختاری در بخش دیگری از اظهارات خود از ساخت پارکینگ 4 طبقه‌ای در محوطه فعلی نمایشگاه در حاشیه بزرگراه شهید چمران خبر داد و گفت: خط 7 مترو نیز از این محدوده عبور می‌کند تا مردم از نقاط مختلف شهر به راحتی بتوانند به نمایشگاه دسترسی داشته باشند.

کد خبر 118618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز