در این جلسه که مدیریت آن را دکتر یونس شکرخواه عضو گروه مطالعات بریتانیای دانشکده مطالعات جهان برعهده داشت، علاوه بر دکتر نعیم بدیعی مترجم کتاب، دکتر تژا میرفخرایی، دکتر حسین علی افخمی و دکتر مهدی منتظر قائم حضور داشتند و به نقد این کتاب پرداختند.
کتاب نظریهها و پژوهشهای ارتباط جمعی با بحث درباره روش علمی و نظریه به منظور توصیف مفاهیمی که برای ارزشیابی و فهم پژوهشهای ارتباطات مورد نیاز است، آغاز میشود و در آن روشهایی که توسط پژوهشگران ارتباطات به کار برده میشود با اصطلاحات بنیادی و آسان شرح داده میشود.
کتاب برای دانشجویان دانشگاه که به رشته علوم ارتباطات به عنوان یک حرفه یا زمینه مطالعه علاقهمند هستند، یا ارتباطگران حرفهای در تجارت، دولت و آموزش نوشته شده است.
این کتاب در چهار فصل «علم ارتباط جمعی»، «ارتباط و اقناع»، «ارتباط جمعی و جامعهپذیری» و «دو الگوی نظری متفاوت» نوشته و تنظیم شده است.
هدف اصلی این کتاب، ارائه و پیوند نتایج پژوهشهای مهم ارتباطات در چارچوب نظری ذکر شده است تا برای خوانندگانی که سابقه کمی از دروس نظریههای ارتباطات، روششناسی یا آمار دارند، قابل استفاده باشد.
نظریهها و پژوهشهای ارتباط جمعی در ۳۵۰ صفحه و با قیمت دههزار تومان توسط موسسه انتشارات همشهری روانه پیشخوان کتابفروشیها شده است