سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: گزارش‌های رسیده از بورس اوراق بهادار تهران نشان می‌دهد روز سه شنبه 5 دی ماه 85، 25 میلیون سهم به ارزش 254 میلیارد ریال در این بازار دست به دست شده‌است.

در این روز 3 هزار و 380 نفر در 8 هزار و 82 بار مراجعه به کارگزاری ها سهام 119 شرکت را مبادله کردند.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 16 شرکت، از جمله جابربن حیان، ماشین آلات تراکتور، داروسازی زهراوی، داملران، نورد و لوله اهواز، تکنوتار، قند بیستون و ایران مرینوس طی معاملات امروز بورس تهران دو درصد افزایش یافت.

در این روز شیشه دارویی رازی، پتروشیمی شیراز، بانک اقتصاد نوین، فارسیت اهواز، بانک پارسیان، سرمایه گذاری بوعلی، لیزینگ ایران و گالوانیزه سپاهان رشد دو درصدی قیمت هر سهم را تجربه کردند.

اما از سوی دیگر طی داد و ستدهای امروز بورس تهران شمار شرکت هایی که با کاهش دو درصدی قیمت روبرو بودند به 65 شرکت رسید.

نام سرمایه گذاری صنعت نفت، گروه بهمن، توسعه صنعتی، داروپخش،‌ ناب، بین المللی پارس، نفت بهران، لوله سدید، توکا فولاد، کالسیمین، باما، کمباین سازی، پتروشیمی خارک و شرکت های دوده صنعتی، نفت پارس، املاح معدنی، آلومراد، حمل و نقل پتروشیمی، چادرملو، هپکو و پتروشیمی آبادان هم در فهرست این شرکت ها به چشم می خورد.

صف های عرضه و تقاضا


 افزایش حجم تقاضا برای خرید سهام بانک پارسیان در روز 5 دیماه 85 موجب شد این شرکت صدر نشین جدول تقاضا شود.

در این روز یک هزار و 663 دستور خرید برای 16 میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش 22 میلیارد ریال به ثبت رسید.

244 نفر هم امروز برای خرید 2.3 میلیون سهم تکنوتار به ارزش 11 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

پس از این شرکت ها امروز بیشترین حجم نقدینگی بازار به سمت سهام شرکت های پتروشیمی شیراز، جابربن حیان، سایپا، بانک کارآفرین، پتروشیمی اراک و بانک اقتصاد نوین سرازیر شد.

در آن سوی بازار هم امروز یک هزار و 890 نفر در صف فروش 10.4 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 127 میلیارد ریال ایستادند و 693 نفر هم 3 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 65.5 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

همچنین امروز 646 نفر دو میلیون سهم گل گهر به ارزش 65 میلیارد ریال را عرضه کردند و 321 نفر هم برای فروش 588 هزار سهم باما به ارزش 45 میلیارد ریال به کارگزاری ها مراجعه کردند.

چادرملو، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، کالسیمین، مهرکام پارس، سرمایه گذاری بانک ملی و پتروشیمی اصفهان امروز از جمله شرکت های حاضر در جدول عرضه بودند.

نوسان شاخص

شاخص کل قیمت سهام ، سه شنبه 5 دی ماه 85 تحت تاثیر معاملات شرکت های کالسیمین، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، پتروشیمی اصفهان و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی 6.2 واحد افت کرد و به رقم 10 هزار و 69 واحد بازگشت.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با 6 واحد افت به 10 هزار و 142 واحد رسید و شاخص عملکرد تالار فرعی هم 7 واحد افت کرد و روی 9 هزار و 77 واحد متوقف شد.

شاخص مالی در پایان معاملات 5 دیماه 85 با رشد 22 واحدی به 17 هزار و 498 واحد نزدیک شد اما در مقابل شاخص صنعت 6 واحد افت کرد و به 8 هزار و 103 واحد رسید.

بازگشت یک شرکت

نماد معاملاتی شرکت فرآوری مواد معدنی طی معاملات امروز بورس تهران بازگشایی شد.
بر این اساس سهامداران فرآوری مواد معدنی از امروز توانستند پس از تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، داد و ستد سهام این شرکت را از سر بگیرند.

کد خبر 11896

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز