چهارشنبه ۶ دی ۱۳۸۵ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

گروه ورزشی: بررسی رشته‌های گروهی اعزامی را در نگاه کارشناسی به کارشناسان این رشته سپردیم که دیدگاه آنان را در این زمینه می‌خوانید.

سپک تاکرا خوب ظاهر نشد
* سیدرضا فیض‌آبادی کارشناس رشته‌های کبدی و سپک تاکرا: سپک تاکرا براساس نتایج مسابقات جهانی احتمال صعود داشت،‌ اما معلوم نیست چرا آنان خوب ظاهر نشدند. البته از حق نباید گذشت سطح بازی‌ها بسیار بالا بود.

در کبدی مدال برنز به راحتی از دست رفت، غرور بچه‌ها ناشی از برد قبلی مقابل بنگلادش و نبود یک مترجم خوب در کنار مربی هندی ازجمله دو عامل مهمی بودند که مانع از کسب مدال برنز برای کبدی نشدند.

خستگی و نبود روحیه لازم
* مصطفی کارخانه سرمربی سابق تیم ملی والیبال: خستگی بیش از حد بازیکنان، تمرینات یکنواخت و سنگینی تمرینات و عدم بازسازی روحی – روانی پس از مسابقات قهرمانی جهان بیشترین صدمه را به تیم ملی زد. اگر مربیان تیم ملی می‌توانستند شادابی را در تیم حاکم کنند راحت‌تر به نتیجه می‌رسیدند.
حساسیت بازی با کره و عدم ارتباط کلامی ازجمله دیگر ضعف‌های تیم والیبال اعزامی به دوحه بود.

بسکتبال می‌توانست نایب‌قهرمان شود
* عنایت‌الله آتشی کارشناس بسکتبال: پتانسیل بسکتبال ایران فراتر از دیدگاه مسوولان ورزش بود. این تیم حتی درصورت خودباوری بیشتر می‌توانست نایب‌قهرمان شود، این تیم شایستگی پیروزی بر قطر را در بازی دوم داشت.


شکست‌دادن کره‌جنوبی و به‌خصوص برتری مقابل ژاپن بازیکنان، کادر فنی و مسوولان تیم را به این باور رساند که می‌توانند چشم به سکو داشته باشند. تنها مشکل تیم بسکتبال ایران نوسانات لحظه‌ای در طول بازی‌ها بود.


با تجربه‌شدن جوانان مهم‌ترین دستاورد واترپلو
* بهرام توکلی ملی‌پوش سابق واترپلو: آنانی که با روند واترپلوی ایران آشنا بودند نیک می‌دانستند که مقام چهارمی بهترین عنوانی بود که در دوحه انتظار این تیم را می‌کشید. در واترپلوی آسیا چین، ژاپن و قزاقستان از جایگاه معتبری برخوردارند. تساوی با قزاقستان در بازی اول ناشی از نبود سه بازیکن اصلی این تیم بود که بعدا به این تیم پیوستند. مهم‌ترین دستاورد واترپلو با تجربه‌شدن جوانانی بود که در 4 سال آینده می‌توانند این رشته را به آرزویش برسانند.


ناهماهنگی و نبود همبستگی
* پرویز زاهدی کارشناس فوتبال: تیم امید ایران ناهماهنگ بود.
نه سیموئز و نه دستیار ایرانی او هیچکدام نتوانستند روی بعضی از اسم‌ها تاثیرگذار باشند. در وهله نخست چند بازیکن‌ساز خود را می‌زدند و هیچ کاری به مابقی بازیکنان و اهداف تیمی نداشتند. محرومیت فوتبال و شایعه نرفتن هم باعث شد که خیلی‌ها بی‌خیال شوند. این تیم پتانسیل دریافت طلای دیگری را داشت، اما تکروی و ناهماهنگی این امکان را از فوتبال ایران گرفت.


فراتر از انتظار
* کیوان صادقی کاپیتان سابق تیم ملی هندبال: هندبال به لطف جوانانی شایسته سنت‌شکنی کرد. آنچه که موجب شد هندبال با سزاواری به آنچه که لایقش بود برسد، فداکاری جوانان و تلاش باتجربه‌هایش برمی‌گشت.

 هندبال ایران با پشتوانه خوبی که به نسبت سایر همتاهایش دارد می‌تواند چشم به مدال‌های بهتری هم داشته باشد. بالاخره هندبال آسیا ایران و هندبالش را باور داشت.پیروزی بر کره‌جنوبی نقطه عطف در کارنامه چندین‌ساله هندبال بود.

کد خبر 11950

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز