یکشنبه ۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

انفجار یک بمب در میدان تقسیم استانبول، به زخمی شدن بیش از 22 نفر منجر شد.

میدان تقسیم استانبول

 

به گزارش بی‌بی‌سی، ظهر دیروز رسانه‌های خبری ترکیه اعلام کردند که انفجار یک بمب در ساعت 9صبح به وقت محلی در میدان مهم و اصلی این شهر 22مجروح به جا گذاشته‌است. رئیس پلیس استانبول در این باره گفت، یک عامل انتحاری هنگام سوارشدن به اتوبوس حامل نیروهای پلیس خود را منفجر کرد. بیش از 10نفر از مجروحان این حادثه نیروهای پلیس هستند. عامل انتحاری هم کشته‌شده‌است.

هنوز، گروهی، مسئولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته اما آتش‌بس 2ماهه جدایی‌طلبان کرد امروز پایان می‌یابد و خبرنگار بی‌بی‌سی در استانبول می‌گوید احتمالا، انگشت اتهام متوجه پ‌ک‌ک خواهد شد.این در حالی است که یک منبع وابسته به این گروه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان ارتباط با این حمله را رد کرده‌است. منابع پلیس می‌گویند حال مجروحان این حمله وخیم است.

میدان تقسیم ترکیه از مراکز اصلی توریستی استانبول به شمار می‌رود. این منطقه هم‌اکنون به محاصره نیروهای پلیس در آمده است.پس از انفجار، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شاهدان عینی گفت چندین دستگاه آمبولانس در محل انفجار حاضر شد و به انتقال مجروحان پرداخت.

گزارش‌ها حاکی است که این انفجار متوجه نیروهای پلیس ضد‌شورش بوده که در این میدان مستقر بوده‌اند. پلیس ضد‌شورش در نزدیک مجسمه استقلال در این میدان مستقر هستند. طی سال‌های گذشته، گروه جدایی طلب پ‌ک‌ک (کارگران کردستان ترکیه) و گروه‌های افراطی چپ در استانبول بمب‌گذاری کرده‌اند.

در سال ۲۰۰۳، پیکارجویان القاعده در بمب‌گذاری‌هایی، ۵۷نفر را در این شهر کشته و صدها نفر دیگر را زخمی کردند. ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا حزب کارگران کردستان ترکیه را یک گروه تروریستی می‌شناسند. اقلیت کردها که عمدتا در شرق ترکیه مستقر هستند، حدود 20 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

 

کد خبر 119606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز