همشهری آنلاین: زمین لرزه شدیدی که عصر سه شنبه 26 دسامبر (5 دی) در جنوب تایوان روی داد، ارتباطات تلفنی و اینترنتی بخش های وسیعی از ژاپن، چین و تایوان را مختل کرده است.

به گزارش آسوشیتد پرس این زمین لرزه که در کف دریا در جنوب تایوان روی داد به کابل های زیر دریایی منطقه صدمه وارد کرده است و بنا به گفته مدیر شرکت مخابراتی چونگ هوای تایوان تعمیر آنها سه هفته طول خواهد کشید.

این زمین لرزه به دو کابل از کابل های زیر دریایی که نزدیک تایوان هستند آسیب وارد کرده است و بر اثر آن ارتباطات در چند کشور منطقه مختل شده است. تعمیرکاران باید برای تعمیر این کابل ها آنها را بالا بکشند و بر روی یک کشتی تعمیر کنند. بر اثر آسیب های وارده همجنین دسترسی بسیاری از کاربران به سایت های اینترنتی در تایوان، آمریکا کره جنوبی قطع شده است.

در چین هم ارتباطات اینترنتی یا قطع شده است یا سرعت اینترنت بسیار پایین است.
زمین لرزه تایوان در این کشور تنها باعث ویرانی چند خانه و آتش سوزی در یک پالایشگاه شد و جان دونفر را گرفت اما کارشناسان اندکی پس از وقوع آن پیش بینی کردند یک سونامی در پی آن روانه سواحل شرقی فیلیپین خواهد شد[بیشتر]

این زمین لرزه و در پی آن سونامی ای که احتمال داده میشد به سوی فیلیپین روانه خواهد شد دقیقا در دومین سالگرد وقوع تسونامی ویرانگری روی داد که بر اثر آن 230 هزار نفر در یازده کشور جنوب شرق آسیا جان خود را از دست دادند.

کد خبر 11965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز