دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

نوجوان‌ها! آهای! با شما هستم!

576

شما چه‌قدر به طبیعت اهمیت می‌دهید؟ چه‌قدر به سلامت و زیبایی محیط زندگی‌تان توجه می‌کنید؟ رابطه‌تان با گیاهان و حیوانات چه‌طور است؟ با دیدن درخت خشک یا ماهی مرده چه احساسی پیدا می‌کنید؟ آیا چشم‌هایی تیزبین و گوش‌هایی شنوا دارید تا صدای فریاد زمین را بشنوند و گریه‌اش را باور کنند؟ می‌خواهید قدمی در این راه بردارید؟

اگر جوابتان مثبت است، می توانید سفیر محیط‌زیست دوچرخه شوید و  پیام‌رسان سبز ما باشید. سفیر محیط‌زیست بودن آسان است. کافی است بخواهیم و باورکنیم که همه ما برگ‌های سبز کوچکی هستیم که در کنار هم جنگلی سبز و زیبا خواهیم شد...

برای آن‌که سفیر محیط‌زیست شوید...

* باید دوستدار طبیعت باشید. طبیعت یعنی زمین، گیاهان و جانوران.

* باید به اتفاق‌های تلخ و شیرین محیط‌زیستتان دقت کنید.

* باید به مسائل محیط‌زیستی توجه کنید و در حال یادگیری درباره آن باشید.

تا پانزدهم آذرماه فرصت دارید برای دوچرخه یک مطلب محیط‌زیستی بفرستید.

مطلب‌های شما می‌تواند تحقیق ویژه‌ای باشد که انجام داده‌اید، مطلبی که یاد گرفته‌اید یا عکسی که با این موضوع گرفته‌اید. مطلب‌‌های شما می‌تواند موضوع‌های مختلفی داشته باشد: معرفی یک منطقه با ویژگی‌های متفاوت محیط‌زیستی، بازیافت، زندگی جانوران یا گیاهان، مشکلات محیط‌زیست در ایران، جانداران در حال انقراض، گرم شدن زمین و... توجه کنید که نوشته‌تان باید علمی و موثق باشد و در آن از ابتکار و خلاقیت خود استفاده کنید تا جذاب‌تر شود. مطلب شما می‌تواند عکس داشته باشد و اندازه آن نباید از دو صفحه کمتر باشد.

علاوه بر آن، باید این اطلاعات را و همراه یک برگ کپی‌شناسنامه به نشانی دوچرخه (تهران/ خیابان شهید مطهری/ تقاطع سهروردی/ پلاک 83) بفرستید. نوجوان‌های 12 تا 17 ساله، دوچرخه چشم انتظار دوستان فعال محیط‌زیست است!

 نام و نام‌خانوادگی:

تاریخ تولد:

نشانی:

تلفن:

ای‌میل:

کد خبر 119652
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز