همشهری آنلاین: عضو کمیته بررسی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد مجلس اعتقاد دارد این انحلال قانونی نبوده است.

حسین تامینی در گفت وگو با ایلنا افزود: پس از برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس با وزیر بهداشت قرار شد تا کمیته ای تشکیل شود و دلایل انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران بررسی شود.

وی ادامه داد: در این کمیته بررسی می‌شود که آیا انحلال این دانشگاه مراحل قانونی خود را طی کرده یا خیر.البته نظر وزارت بهداشت برقانونی بودن این ادغام تاکید می‌کند اما نظر مجلس طبق بررسی در هیات رییسه اعتقاد دارد که قانونی نبوده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت:مجلس معتقد است که این ادغام باید طبق برنامه لایحه چهارم توسعه و براساس هیات امنایی بودن انجام می‌شد.

تامینی افزود: در این کمیته اعضایی از کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس، همچنین نماینده‌ای از وزارت بهداشت، کمیسیون سیاست خارجی و سیاست ملی مجلس و کمیسیون اصل نود حضور دارند و تا پایان امروز به بررسی قانونی بودن یا نبودن ادغام می‌پردازند.

عضو کمیته بررسی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نگرانی موجود این است تا مشکلی برای دانشگاههای علوم پزشکی به وجود نیاید.اما به نظر بنده با توجه به مستندات ارائه شده از سوی وزارت بهداشت در مورد شورای گسترش دانشگاهها که اجازه انحلال دانشگاهها را دارند، این ادغام منطقی است.

کد خبر 120064
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز