همشهری آنلاین: پیکر وزیر فقید دادگستری ساعت هشت و ‪ ۳۰‬دقیقه صبح شنبه نهم دی ماه از مسجد سلمان فارسی تهران واقع در خیابان پاستور تشییع می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ریاست جمهوری، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، پیکر آن مرحوم کریمی راد پس از تشییع رسمی از تهران به زادگاهش قزوین، منتقل و در همان جا دفن می‌شود.

جمال کریمی راد پنج‌شنبه شب بر اثر سانحه تصادف در جاده ساوه - اراک در نزدیکی سلفچگان قم درگذشت و دو فرزند و همسرش مصدوم شدند.

پیکر سخنگوی فقید قوه قضاییه امروز جمعه پس از طواف دادن در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور دکترالهام، سعیدلو، و سعیدی کیا به نمایندگی از سوی دولت و حجت‌الاسلام والمسلمین ایزدپناه، سراج و جمعی از معاونان دادگستری به تهران منتقل شد.

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه در پیامی درگذشت جمال کریمی راد وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضاییه را به محضر مقام معظم رهبری و خانواده وی، مسئولا‌ن، قضات، کارکنان دستگاه قضایی و همه مردم تسلیت گفت.
 
متن پیام آقای هاشمی شاهرودی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت جناب آقای جمال کریمی راد سخنگوی قوه قضاییه و وزیر دادگستری که در سانحه رانندگی به رحمت ایزدی پیوست موجب تالم و تاثر اینجانب گردید.

ایشان به عنوان نیروی خدوم، صادق و سختکوش سالها در بسیاری از نقاط این‌کشور پهناور تمام تلا‌ش خود را برای احقاق حقوق مردم در محاکم قضایی صرف‌کرد.

ثمره این تلا‌شها قطعا در یاد و خاطره مردم قدرشناس ایران اسلا‌می به ویژه در مناطق استانهایی که آقای کریمی راد حضور فعال داشتند ماندگار و اجر و پاداش معنوی آن نیز در محضر عادل هستی محفوظ خواهد بود.

مرحوم کریمی راد بعد از عمری تلا‌ش صادقانه در مقام قضاوت، رئیس کل‌دادگستری قزوین و زنجان، دادستان انتظامی قضات، سخنگوی قوه قضاییه و وزیر دادگستری اینک بنا بر تقدیر الهی از میان جمع مسئولا‌ن، قضات و کارکنان دستگاه قضایی جدا شده و فقدان این مدیر مدبر، باانگیزه، بااخلا‌ق، متین و سختکوش ضایعه ای عظیم برای همه ماست.

لیکن قطعا روح بلند آن مرحوم از این پس ادامه تلا‌شهای صادقانه مجموعه دستگاه قضایی را برای برقراری عدل و داد نظاره گر خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری , خانواده وی به ویژه مسئولا‌ن و کارکنان دستگاه قضایی تسلیت می گویم و همچنین برای بازماندگان آن مرحوم سلا‌مت، صبر و طول عمر مسئلت می نمایم .

پیام تسلیت رئیس مجلس

در پی درگذشت وزیر فقید دادگستری و سخنگوی قوه قضاییه، پیام تسلیتی نیز از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

در پیام دکتر حدادعادل آمده است: درگذشت تأثیرانگیز دوست و برادر ارجمند مرحوم جمال کریمی راد وزیر فقید محترم دادگستری را به بازماندگان عزادار و نیز به همکاران محترم ایشان در قوه قضاییه به ویژه حضرت آیت الله‌العظمی هاشمی شاهرودی ریاست محترم این قوه و به رییس محترم جمهوری جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد تسلیت می‌گویم و برای آن شادروان که از خدمتگزاران صدیق کشور و از مدیران پاک و شایسته قوه قضاییه بودند و وظیفه هماهنگی و ارتباط میان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه را بر عهده داشتند از خداوند متعال طلب علو درجات می‌نمایم.

کد خبر 12092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز