یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۵ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که ایران در مقابل فشارها تسلیم نمی‌شود، از طرف‌های مقابل ایران در پرونده هسته‌ای خواست تا عجله نکنند و وارد میدان‌های خطرناک نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، اکبر هاشمی رفسنجانی صبح امروز یکشنبه 10 دی در خطبه دوم نماز عید سعید قربان در تهران، با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع)، از پیروان آن پیامبر خواست تا آموزش‌هایی که حضرت مسیح با مهربانی آموزش داده است، فراموش نکنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان این که متاسفانه بخشی از دولت‌هایی که ملت‌های مسیحی دارند، دستورات پیامبرانشان را معکوس دریافت کرده‌ و به بشریت ستم می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که این دولت‌ها‌ به خودشان بیایند و به دستورات پیامبر خود عمل کنند.
هاشمی رفسنجانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات 24 آذرماه، از مردم که در انتخابات همیشه حماسه می‌آفرینند، سپاسگزاری کرد و با بیان این که انتخابات اخیر در شرایط نسبتاً خوبی برگزار شد، گفت: عوامل دلسردکننده فراوان بود و تبلیغات سهمگینی برای دلسرد کردن مردم جریان داشت، ولی مردم هوشیاری و وفاداری خود را نشان دادند و این انتخابات در سطحی که از استانداردهای خوب حضور مردمی است، برگزار شد.
وی با بیان این که اهمیت حضور مردم در انتخابات باید همیشه در رسانه‌ها به وضوح مطرح شود، از جانب خود از مردم قدردانی کرد و گفت: از 28 سال پیش تاکنون 11 بار در انتخابات سراسری یا استانی شرکت کردم و تقریباً در اکثر آنها مردم این افتخار را به من دادند که رتبه اول آرای آنها را به دست آورم.
هاشمی رفسنجانی خطاب به مردم افزود: شما مردم این افتخار را به من دادید.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین اهمیت اجتماعی و سیاسی انتخابات را این دانست که مردم حدود 30 سال به مسئولین خود اعتماد کنند که در همه مراحل باید پاسخگو باشند.
وی این که مردم در دوره‌ای 30 ساله از کسی که همیشه مسئول بوده و باید به مشکلات مردم جواب دهد، راضی باشند و به آن رای بالایی را بدهند، افتخار نظام، مردم و انقلاب بیان کرد.
هاشمی رفسنجانی با بیان این که اکثر کسانی که در انتخابات اخیر انتخاب شدند، افراد با سابقه‌ای بودند که مردم سال‌ها با آنها کار کرده و آنها را می‌شناسند، آن را نقطه قوتی‌ برای کشور و انتخابات بیان و خاطرنشان کرد: من در تمام دوره‌ها به شما بدهکارم؛ زیرا بیش از آن چه که کار کرده‌ایم، شما استحقاق خدمت داشتید.
وی با بیان این که من در مورد یکی دو مورد که در انتخابات مسائلی پیش آمد، حرف نمی‌زنم، یادآور شد: چون آنها را به خدا واگذار کردم و نمی‌خواهم به خودم اجازه دهم که وارد آنگونه بحث‌ها شوم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد که این انقلاب همیشه بر مبنای دین، اسلام و قرآن که باعث پیروزی و تداوم ما شد و باعث سعادت دنیا و آخرت ماست ادامه یابد و نسل‌های آینده از این نعمتی که نسل ما برای کشور پیش آورده بهره گیرند و خدا این انقلاب را به حضور حضرت حجت وصل کند.
هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود به مسائل عراق، فلسطین، لبنان و افغانستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه شرارت‌ها هنوز در این مناطق ادامه دارد و بحران‌ها روز به روز شدیدتر می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که دخالت‌‌های بیگانگان مانع از استقرار نظم و آرامش در این کشورها شده است، اظهار داشت: اعدام صدام در عراق، نشانی از عدالت الهی در تاریخ است که خدا وعده آن را به بشریت داده است.
وی با اشاره به سوره فجر خاطرنشان کرد: حوادث عراق و آنچه تا به امروز گذشت، نشان از حضور و اجرای عدالت خداوند در تاریخ بشریت است ولی صبر ما کم است و نمی‌توانیم مسائل را آن گونه که هست، درست تحلیل کنیم.
هاشمی رفسنجانی با ذکر این مطلب که ما از پشت بام به سطح نگاه نمی‌کنیم، گفت: خدا از فوق آفاق بر جامعه بشری و همه جوامع و مخلوقات می‌نگرد و می‌داند کجا محل اجرای عدالت است.
خطیب نماز عید قربان ابراز امیدواری کرد که آینده عراق بتواند زندگی با سعادتی برای مردم این کشور به ارمغان آورد و شرایط سختی که در لبنان و فلسطین می‌گذرد به نفع مردم این دو کشور حل شود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم افغانستان به آرامش برسند و شر اشرار از ملت ما که با قیامش بار دیگر اسلام را به عنوان نظام حکومتی در دنیا اجرا کرد، برطرف شود.
هاشمی رفسنجانی فشار بر ایران به بهانه پرونده هسته‌ای را مهمترین شرارتی عنوان کرد که در حال حاضر در مقابل ماست و با بیان این که صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ما برای همه روشن است، اظهار داشت: ما آمادگی خود را اعلام کردیم که همه ابهامات را در مذاکرات برطرف کنیم.
وی با اشاره به پذیرش حق برخورداری از منافع صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان توسط همه کشورها، خاطرنشان کرد: ابهامی ‌می‌آفرینند که ایران می‌خواهد به سمت کار نظامی هسته‌ای برود.
رئیس مجمع تشخیص با تاکید بر این که ما این تهمت را قبول نداریم، افزود: حاضریم این تهمت را با منطق، نظارت و بازرسی‌ها دور کنیم و آماده‌ایم با همه مقرراتی که سازمان‌های بین‌المللی برای نظارت بر این مسئله در جهان درست کرده‌اند، همکاری کنیم ولی می‌بینیم بهانه‌جویی می‌کنند.
وی با اشاره به قطعنامه 1737 شورای امنیت آن را قطعنامه خطرناکی خواند و با بیان این که تا حدودی این قطعنامه تعدیل شد، اظهار داشت: ولی باز هم 15 نقطه شوم خطرناک دارد.
خطیب نماز عید قربان با بیان این که پیداست که بهانه‌جویی است و برای آینده برنامه دارند، گفت: این مسئله به آسانی نیست که آنها فکر کنند کشوری مثل ایران را تحریم یا فشار را بر آن زیاد می‌کنند و ایران تسلیم می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص با تاکید بر این که این اتفاق نمی‌افتد، خاطرنشان کرد: برای خودشان، منطقه ما و کشور ما مشکلات درست می‌کنند و این مشکلات این طور نیست که محدود در ایران بماند. اگر این آتش افروخته شود، دود آن به چشم خیلی‌ها می‌رود و اتفاقات مهمی در پی دارد.
وی با بیان این که این مسئله با مسائل افغانستان، عراق، لبنان و فلسطین قابل مقایسه نیست، اظهار داشت: اینجا ایران است و ایران در همه تاریخ برای بشریت حرف داشته و امروز هم دارد. اینجا اسلام است و اسلام آن چنان جایگاهی دارد که یک میلیارد و نیم عاشق دارد و میلیاردها نفر به آن احترام می‌گذارند.
رئیس مجمع تشخیص با بیان این که آنها با چنین ملت و نظامی طرف هستند، از طرف‌های مقابل ایران خواست تا فکر کرده و عاقلانه عمل کنند و جایی که ما حاضریم با مقررات جهانی اثبات کنیم که راهمان صلح‌آمیز است عجله نکنند و وارد میدان‌هایی که برای همه خطر دارد، نشوند.
وی ابراز امیدواری کرد که مسئولین کشور با تدبیر، حوصله و سعه صدر با این مسئله پیچیده‌ای که امروز در شرایط فعلی به وجود آمده است، برخورد کنند.
هاشمی رفسنجانی اضافه کرد: اگر انسان از هر طرف اشتباه کند، جلوی آثار اشتباه گرفتن آسان نیست، ولی اگر با قدم‌های درست، مطمئن و حساب شده هر دو طرف جلو روند، انشاءالله به نقطه مطلوبی می‌رسند.
خطیب نماز عید قربان در پایان ابراز امیدواری کرد که خواسته‌های غیر عادلانه استکبار، منطقه ما را دچار دشواری جدیدی نکند.
کد خبر 12191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز