همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری اسلامی ایران در مکالمه تلفنی با امیر قطر کسب میزبانی قطر را برای جام جهانی فوتبال 2022 تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، محمود احمدی‌نژاد در تماس تلفنی با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، جام جهانی فوتبال و میزبانی قطر در این مسابقات را حادثه ورزشی بزرگی دانست که می‌تواند سطح فوتبال کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه را ارتقاء دهد.

رییس‌جمهور با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با قطر به منظور برگزاری هر‌چه بهتر این بازی‌ها،اظهار امیدواری کرد: کشورهای منطقه بتوانند سهم مناسبی برای حضور در این بازی‌ها کسب کنند.

وی تصریح کرد: بدون تردید این مسابقات با برنامه‌ریزی مناسب، موجب افتخار قطر و خاورمیانه شده و ارتقاء سطح فوتبال کشورهای منطقه را بدنبال خواهد داشت.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر نیز در این مکالمه تلفنی، ایران را کشوری مهم و تاثیرگذاردانست و گفت: امروز ایران مانند ماه می‌درخشد و در عرصه‌های مختلف از جمله ورزش به شکوفایی و پیشرفت قابل توجهی دست یافته که استفاده از این تجارب به نفع کشورهای منطقه است.

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی همچنین بر لزوم هم‌اندیشی کشورهای منطقه برای چگونگی استفاده بهینه از این فرصت ورزشی تاکید و اظهار امیدواری کرد: میزبانی قطر انگیزه‌ای برای فعالیت گسترده کشورهای منطقه به منظور ارتقاء سطح فوتبال کشورهایشان باشد.

 

کد خبر 122990
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز