اخراج ایمان مبعلی، مهم‌ترین حاشیه دیدار استقلال و شهرداری تبریز بود؛ اتفاقی که عصبانیت پرویز مظلومی را به همراه داشت.

فوتبال استقلال شهرداری تبریز

او به‌دلیل به کار بردن الفاظ ناشایست در مورد آرش برهانی و همچنین توهین به داور از زمین مسابقه اخراج شد. به همین دلیل سرمربی استقلال روز گذشته اجازه تمرین به این هافبک جنوبی را نداد و مبعلی را به کمیته انضباطی باشگاه سپرد. ایمان ظهر دیروز جلسه‌ای با معاونان باشگاه داشت تا توضیحاتش را درباره اتفاقات این بازی بیان کند و ساعاتی بعد از این جلسه بود که باشگاه استقلال او را با جریمه‌ای نقدی مواجه کرد.

محمود رفیعی، داور این مسابقه در مورد اتفاقاتی که در نهایت منجر به اخراج مبعلی شد می‌گوید:« او به برهانی جمله‌ای گفت که این دو نفر همه چیز را می‌دانند، در ضمن مبعلی به من توهین کرد. من ابتدا به مبعلی کارت زرد داده بودم اما وقتی این جمله را شنیدم او را اخراج کردم. اگر قانون را بدانید متوجه می‌شوید که توهین به هیچ فردی جایز نیست و اخراج دارد.»

مبعلی جریمه شد

مظلومی هم از اتفاقات به‌وجود آمده ناراحت است. او در مورد اخراج مبعلی می‌گوید: «من گفته بودم که با مبعلی برخورد خواهیم کرد و این بازیکن به‌دلیل بی‌انضباطی در جریان بازی با شهرداری با جریمه سنگینی از سوی باشگاه مواجه خواهد شد.» مظلومی درگیری مبعلی و برهانی در رختکن استقلال را تکذیب می‌کند: «مبعلی پس از بازی به رختکن نیامده بود که بخواهد با برهانی درگیر شود و این خبر اصلا صحت ندارد.»

مبعلی صبح دیروز با تصمیم مظلومی اجازه تمرین پیدا نکرد و به باشگاه استقلال رفت تا با ‌ 2معاون باشگاه استقلال جلسه‌ای برگزار کند. این جلسه به درخواست کادر فنی برای مشخص شدن دلیل اخراج این بازیکن برگزار شد و باشگاه استقلال پس از شنیدن اظهارات مبعلی این بازیکن را به واسطه اینکه ممکن بود با اخراج نشدن او، تیم صاحب 3امتیاز شود 10میلیون تومان جریمه کرد. البته مبعلی در باشگاه تاکید کرده که اهانتی به داور مسابقه نداشته و همچنان به اخراجش معترض بود.

مبعلی درباره جلسه خود در باشگاه استقلال می‌گوید: «بابت توضیح‌دادن در مورد اخراجم در بازی روز گذشته، جلسه‌ای با نظری جویباری و امیری برگزار کردم. من رسما از فتح‌الله زاده، سایر مسئولان استقلال، کادرفنی و هواداران عزیز عذرخواهی می‌کنم و به همین دلیل این جریمه را می‌پذیرم اما همچنان عقیده دارم اهانتی به داور نکردم و بی‌دلیل اخراج شدم.»

در این میان برهانی هم با وجود اینکه با توهین مبعلی مواجه شده اما علیه همبازی‌اش موضع نمی‌گیرد. برهانی می‌گوید: «این مسئله آنقدر مهم نیست که در موردش حرف بزنم. فقط باید بگویم مبعلی مستحق اخراج نبود. رفیعی در آن صحنه خیلی عجله کرد و می‌توانست به کارت زرد بسنده کند و خیلی راحت از کنار مسئله بگذرد. اگر داور دیگری این مسابقه را قضاوت می‌کرد مبعلی اخراج نمی‌شد.»

ضعف استقلال در کناره‌ها

اخراج مبعلی اما تنها مشکل استقلال در بازی مقابل شهرداری نبود و این تیم بار دیگر در ایجاد موقعیت مشکل داشت.
مجید نامجومطلق بازیکن اسبق استقلال که سال گذشته در این تیم مربیگری می‌کرد، معتقد است که اسکلت تیمی استقلال مشکل دارد. او ابتدا به بازی مقابل شهرداری اشاره می‌کند و می‌گوید:« استقلال برخلاف بازی‌های قبل که خیلی‌ها معتقد بودند بد بازی کرده است، در این مسابقه بهتر بازی کرد و برخلاف قبل بدشانس بود. این تیم در موقعیت‌سازی بهتر عمل کرد و دوندگی بیشتری داشت ولی فکر می‌کنم آنها در مجموع دچار مشکلاتی هستند.»

او ادامه می‌دهد: «به‌نظرمن استقلال در بعضی از پست‌ها دچار کمبود و ضعف است و همین باعث شده که نتوانیم بازی‌های زیبایی را از این تیم ببینیم. مهم‌ترین مشکل استقلال در کناره‌هاست و این تیم در خط دفاع و همچنین در فاز تهاجمی مشکلاتی را در کناره‌ها احساس می‌کند. در حال حاضر محسن یوسفی مصدوم است و استقلال هافبک راست خوب هم ندارد. البته فکر می‌کنم با آمدن هوارملامحمد وضعیت کمی بهتر شود.»

نامجومطلق تأکید می‌کند: «با همه این مسائل باید بگویم که مظلومی تقصیر چندانی ندارد. به‌نظر من استقلال با شرایط ویژه‌ای که قبل از شروع فصل داشت بد بسته شده است ولی با این حال مظلومی نتایج خوبی در این تیم گرفته است. باید این را هم درنظر بگیریم که استقلال در این فصل با غیبت و مصدومیت چند بازیکن خود مواجه شد.»

او در پایان حرف‌هایش می‌گوید:« بازیکنان خارجی استقلال هم در این فصل جواب ندادند هر چند که من به بازی دسوزا اعتقاد دارم. به‌نظر من استقلال باید تا شروع لیگ قهرمانان آسیا نقاط ضعف خود را برطرف کند در غیراین صورت با این روند در آسیا با مشکل مواجه می‌شود چرا که تیم‌های آسیایی تا دندان مسلح هستند.»

کد خبر 123070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز