پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پلیس عراق اعلام کرد چند بمب گذاری جداگانه علیه زائران شیعه در بغداد و شمال این شهر به زخمی شدن هشت نفر منجر شد

baghdad blast

این در حالی است که نیروهای امنیتی عراق در استان دیاله در شرق این کشور از دستگیری دو زن که گمان می‌رود برای حمله‌هایی انتحاری علیه زائران شیعه آماده می شدند، خبر دادند.

منبعی در وزارت کشور عراق که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری شین هوا گفت بر اثر انفجار بمب در منطقه کراده در مرکز بغداد، سه زائر شیعه زخمی شدند و چهار بمب که در چند سطل زباله جاسازی شده بود، نزدیک مراسم عزاداری زائران شیعه در شهر دُجیل در شصت کیلومتری شمال بغداد، منفجر شد که این انفجارها به زخمی شدن پنج نفر از جمله دو مامور پلیس، منجر شد.

این منبع گفت نیروهای پلیس همچنین چهار بمب دیگر را در این منطقه خنثی کردند. یک منبع امنیتی در استان دیاله نیز به خبرگزاری شین هوا گفت نیروهای امنیتی عراق به دو خانه در جنوب و شمال شهر بعقوبه مرکز این استان که در شصت و پنج کیلومتری شمال شرقی بغداد قرار دارد، حمله کردند. وی افزود نیروهای امنیتی عراق در این حمله دو زن را دستگیر کردند .

این دو زن اعتراف کردند برای انجام دادن حملات انتحاری علیه زائران شیعه در شهر بعقوبه، آماده می‌شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری شین هوا از بغداد، این منبع آگاه خاطر نشان کرد این دو زن عضو هسته‌ای از عاملان انتحاری بودند که با گروه القاعده در عراق ارتباط دارد.

کد خبر 123286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز