سه‌شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: عراق بار دیگر شاهد یک عملیات انتحاری بود که بر اثر آن حداقل 60 نفر کشته و بیش از 150 نفر دیگر زخمی شدند.

عملیات انتحاری

گزارش‌ها نشان می‌دهد که عامل انتحاری این حمله کمربند انفجاری خود را میان داوطلبانی که در مقابل مرکز ثبت نام عضویت پلیس در شهر تکریت تجمع کرده بودند منفجر کرده است. یک مقام استان صلاح‌الدین در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز ضمن تأیید این مسئله اعلام کرد که بیش از 300 نفر داوطلب برای عضویت در نیروهای پلیس عراق در صف بودند که عامل انتحاری این حمله کمربند انفجاری خود را منفجر کرد.

احمد عبدالجبار، معاون استاندار صلاح‌الدین اعلام کرد که افراد کشته شده همگی امیدوار بودند بتوانند به نیروهای پلیس عراق بپیوندند و شغلی به دست بیاورند.تکریت، زادگاه صدام، دیکتاتور سابق عراق به حساب می‌آید و به همین خاطر این احتمال وجود دارد که این حمله تروریستی از اقدامات برخی گروه‌های هوادار وی باشد. با وجود این، مقام‌های محلی با توجه به حملات قبلی به‌طور معمول القاعده را مسئول چنین حملاتی می‌دانند.

وضعیت بسیاری از مجروحان این حمله وخیم اعلام شده است و به همین خاطر بیمارستان‌ها و مساجد از مردم منطقه خواسته‌اند که برای اهدای خون اقدام کنند. همچنین با کمبود امکانات در تکریت تعدادی از مجروحان به شهرهای مجاور مانند بغداد، موصل و کرکوک منتقل شده‌اند.

تعداد قربانیان این حمله انتحاری که توسط یک نفر صورت گرفت بسیار بالا به حساب می‌آید. برخی مقام‌های محلی اعلام کرده‌اند که کمربند انفجاری این بمب‌گذار حداقل شامل 50 کیلوگرم مواد منفجره بوده است. تکریت یکی از پناهگاه‌های شبه نظامیان عراق به حساب می‌آید. در سال 2007 هم حمله به یک مرکز آموزش پلیس در این شهر کشته شدن 40 نفر را به‌دنبال داشت. روز گذشته همچنین بابکر زیباری، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق تاکید کرد که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق خدشه‌ای به عملکرد نیروهای عراقی وارد نمی‌کند.

کد خبر 126142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز