همشهری آنلاین: دبیر شورای مرکزی کمیته انضباطی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بیشترین آمار پرونده های کمیته های انظباطی دانشجویان به تقلب در امتحان اختصاص دارد گفت: در صورت اثبات تخلف، درج نمره 25 صدم یا یک تا دو ترم محرومیت از تحصیل برای دانشجو در نظر گرفته می‌شود.

 در صورت اثبات تخلف، درج نمره 25 صدم یا یک تا دو ترم محرومیت از تحصیل برای دانشجو در نظر گرفته می‌شود.

حسین شمسیان در گفتگو با خبرگزاری مهر، وضعیت انضباطی دانشگاه های کشور را مطلوب دانست و گفت: در حال حاضر با وجود نزدیک به 4 میلیون دانشجو، تعداد پرونده های انضباطی دانشجویان بسیار ناچیز است و این امر نشان می‌دهد که کار فرهنگی در دانشگاه ها به نحو مطلوبی شده است.

وی با اشاره به بیشترین موارد مراجعه به کمیته های انضباطی اظهار داشت: می‌توان گفت تخلفاتی که در حوزه های امتحانی انجام می‌شود و به نوعی ما آنها را تقلب می‌دانیم، بالاترین آمار پرونده های کمیته های انظباطی را به خود اختصاص داده است.

دبیر شورای مرکزی کمیته انضباطی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: البته با پیشگیری و تغییر روش در برگزاری آزمون ها در سال های اخیر در این مورد نیز با سراشیبی مواجه هستیم.

وی درباره نحوه برخورد کمیته های انضباطی با دانشجویانی که در امتحان تخلف کرده اند، گفت: اگر اثبات شود که تخلفی در امتحان صورت گرفته است، دانشجو در درسی که در آن تقلب کرده نمره 25 صدم می گیرد دانشجو راه گریزی از آن ندارد و این نمره هرگز از پرونده اش حذف نمی‌شود.

شمسیان اظهار داشت: همچنین اگر دانشجویی سابقه چنین تخلفاتی داشته باشد، مسئولین دانشگاه می‌توانند از یک تا دو ترم محرومیت از تحصیل را برای دانشجو درنظر بگیرند.

کد خبر 123397

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز