گروه اقتصادی: مقامات ارشد دولتی از سخنگوی اقتصادی دولت گرفته تا سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی، از رئیس‌کل بانک مرکزی تا معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی از عادی بودن وضعیت بازار و بانک‌ها در روز دوم اصلاح قیمت‌ها سخن گفتند و از همراهی و اعتماد مردم ابراز رضایت کردند

economics

اما از سوی دیگر مردم پیگیر واکنش بازار و تحولات قیمتی هستند تا ببینند وعده دولت مبنی بر نظارت بر بازار تا چه اندازه محقق می‌شود.

به گزارش همشهری، در روز دوم اصلاح قیمت‌ها، قیمت حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه کرایه مسافربرهای شخصی و تاکسی‌ها تغییر نکرد هرچند برخی گزارش‌ها از اقدام خودسرانه تعداد اندکی از رانندگان تاکسی و مسافربرهای شخصی مبنی بر افزایش کرایه‌ها حکایت دارد.از سوی دیگر سخنگوی اقتصادی دولت و وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: رفتار مردم نشان داد که آنها از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردارند و محمد رضا فرزین سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت هم گفت: واکنش مردم غیرقابل انتظار بود.

محمود بهمنی و حسین قضاوی از مقامات ارشد بانک مرکزی هم گفتند وضعیت بانک‌ها عادی است و قول دادند نرخ تورم از سال آینده کاهش یابد. محمود دودانگه معاون وزیر بازرگانی هم در گفت‌وگوی کوتاه با همشهری گفت: اوضاع بازار آرام است و اجازه افزایش قیمت‌ها براساس توافق‌های قبلی داده نمی‌شود.

قبض‌های جدید برق از اواخر بهمن

نخستین فیش برق براساس قیمت‌های جدید 28بهمن به دست مشترکان خواهد رسید. به گزارش خبرنگارما معاون وزیر نیرو دیروز با اعلام این خبر گفت: در فیش‌هایی که پیش از این تاریخ محاسبه و صادر می‌شود تنها بخشی از قیمت براساس تعرفه‌های جدید محاسبه می‌شود.

فیش‌های آب از روز یکشنبه محاسبه ‌می‌شود

در همین حال، محمدرضا عطارزاده از حذف آبونمان و تبصره 3 از فیش آب مشترکان و محاسبه تعرفه جدید از روز یکشنبه به اضافه مالیات بر ارزش افزوده خبر‌داد. به‌گزارش فارس، وی اعلام کرد قبض تا اطلاع ثانوی 2ماه یکبارصادر می‌شود.

اعلام قطعی قیمت‌های جدید گاز

گازبهای مصرفی خانگی در 5 اقلیم در 5 ماه پایان هر سال تعریف شده و براساس میزان مصرف از قرار هر متر مکعب 300تا 3500 ریال محاسبه خواهد شد. به گزارش همشهری، معاون وزیر نفت با بیان این مطلب گفت: دامنه مصرف نیز به 12 مرحله تقسیم شده است که دامنه‌های مصرف نیز از 300 تا 1300 متر مکعب درنظر گرفته می‌شود و مصرف‌کننده در هر پله نرخ متفاوتی را خواهد پرداخت.

جواد اوجی، ادامه داد: براساس قیمت‌گذاری صورت گرفته، متوسط گازبهای خانگی 700 و نیروگاه‌ها 800 ریال خواهد بود. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، متوسط گازبهای مصرفی صنایع را 700 ریال اعلام کرد و افزود: هر متر مکعب سی‌ان‌جی غیرخودرویی 3000ریال خواهد بود. وی گفت: متوسط گازبهای مصرفی در سازمان‌های دولتی و کسبه و خدمات 1000 ریال و در بخش کشاورزی، دامپروری و سایر موارد نیز 600 ریال محاسبه خواهد شد.

مجلس برای بررسی تاثیرات اصلاح قیمت‌ها نشست غیرعلنی بر گزار می‌کند

بک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه‌ای غیرعلنی در این هفته در مجلس برای بررسی تبعات آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها خبر داد. به گزارش مهر حسین سبحانی نیا گفت که سه‌شنبه یا چهارشنبه این هفته وزیر اقتصاد و سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی به همراه مسئولانی از معاونت راهبردی رئیس‌جمهور به‌منظور ارائه گزارشی درخصوص تاثیرات اجرای هدفمندی یارانه‌ها در حوزه‌های صنعت و دیگر بخش‌ها در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: این دعوت برای در جریان قرار گرفتن نمایندگان نسبت به نحوه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و نیز تاثیرات آن بر بخش‌های مختلف صنعتی و اقتصادی صورت گرفته است تا نمایندگان پنجشنبه و جمعه که در حوزه‌های انتخابیه به‌سر می‌برند مردم را در این خصوص در جریان امور قرار دهند. به گزارش همشهری یکی از اصلی‌ترین پرسش‌ها این است که آیا شیب آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی برابر قانون صورت گرفته است یا نه؟

 

جدول قیمت گاز

کد خبر 123647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز