چهارشنبه ۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: عرضه نان با قیمت‌های جدید در سراسر کشور از دیروز (اول دی‌ماه) آغاز شد.

به گزارش همشهری، قیمت انواع نان در تمامی استان‌ها تعیین و به نانوایی‌ها برای اجرا ابلاغ شد. قیمت نان در استان‌ها براساس وزن چانه و بهای سایر عوامل تاثیرگذار تعیین شد که براساس قیمت‌های اعلام‌شده مردم استان اردبیل با 200 تومان ارزان‌ترین و مردم استان‌های تهران و البرز با 400 تومان گران‌ترین نان سنگک در کشور را خریداری خواهند کرد.

بر همین اساس ارزان‌ترین نان بربری با 150 تومان در استان‌های هرمزگان و خراسان جنوبی و گران‌ترین آن با قیمت 300‌تومان در استان‌های تهران، البرز و قم عرضه خواهد شد. ارزان‌ترین نان تافتون نیز در استان هرمزگان با نرخ 70‌تومان و گران‌ترین آن در استان سیستان و بلوچستان با نرخ 350 تومان عرضه خواهد شد. گفتنی است ارزان‌ترین نان لواش با قیمت 50 تومان در استان کرمان و گران‌ترین آن با 120 تومان در استان خراسان جنوبی عرضه خواهد شد.

قیمت آرد صنفی و صنعتی از هفته آینده 22درصد کاهش می‌یابد

با هدفمند‌سازی‌ یارانه آرد و نان، قیمت آرد واحدهای صنفی و صنعتی از هفته آینده 22درصد کاهش می‌یابد.دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های آردسازی ایران، با بیان این مطلب به ایسنا گفت: درصورتی‌که دولت به قول خود در تامین گندم 250 تومانی عمل کند، قیمت آرد صنفی و صنعتی از هفته آینده حدود 22 درصد کاهش می‌یابد.

محمدرضا مرتضوی، ادامه داد: در گذشته به ازای هر نفر سهمیه‌ای معادل 12 کیلوگرم و با قیمت هر کیلو 300تومان به نانوایی‌ها یارانه پرداخت می‌شد که اگر این دو رقم را در هم ضرب کنیم، همان حدود 4 هزار تومان می‌شود که هم‌اکنون به‌صورت مستقیم به مردم پرداخت می‌شود. از سوی دیگر رئیس هیأت‌مدیره کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران تاکید کرد: تاکنون خبری مبنی بر افزایش قیمت مواد‌غذایی در بازار به ما گزارش نشده است.

جدول قیمت نان

کد خبر 123869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز