مجموع نظرات: ۰
شنبه ۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیش از اجرای هدفمند سازی یارانه ها رانندگان باید برای 30 متر مکعب گاز هزار و 200 تومان پرداخت می‌کردند اما اکنون برای همین میزان باید 9 هزار تومان بپردازند از این رو گرایش به استفاده از گاز بین آنها کم شده است.

 به گزارش ایلنا، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان این خبر اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها میزان جابه جایی مسافران از سوی تاکسی‌ها حدود 8 درصد افزایش یافته است.

فضل الله اسلامی تصریح کرد: در زمان اجرای طرح زوج و فرد درتمام سطح شهر نیز، با کاهش تردد خودروهای شخصی و ترافیک شاهد تسهیل تردد تاکسی‌ها و افزایش حدود 10 درصدی جایه جایی مسافران توسط آنها بودیم.

او در ادامه همچنین در مورد افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها همزمان با اجرای هدفمند سازی یاران‌نه‌ها و افزایش نرخ سوخت گفت: نرخ‌های جدید پیشنهادی کرایه‌ها به شورای اسلامی شهر ارایه و در دست بررسی اعضای شوراست که به محض تصویب نرخ‌های جدید کرایه‌ها اعمال می‌شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه در نرخ‌های جدید کرایه‌ها تنها پارامتر افزایش قیمت سوخت در نظر گرفته شده است گفت: دولت قول‌های مساعدی مبنی بر اینکه قیمت قطعات یدکی و لازم مختلف مورد نیاز تاکسی‌ها مانند لاستیک، افزایش نیابد، داده است. ما هم با اعتماد بر این قول در افزایش نرخ کرایه‌ها تنها پارامتر افزایش قیمت سوخت را در نظر قرار داده‌ایم.

او در ادامه با بیان اینکه قیمت سوخت CNG حدود 5/7 برابر شده است گفت: پیش از اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها رانندگان باید برای 30 متر مکعب گاز هزار و 200 تومان پرداخت می‌کردند اما اکنون برای همین میزان باید 9 هزار تومان بپردازند، از آنجا که میزان پیمایش با سوخت CNG حدود 6/1 کیلومتر کمتر از بنزین است و هزینه‌های جانبی و قطعات یدکی برای خودروهای گاز سوز بیشتر است، شاهد کاهش تمایل رانند‌گان به استفاده از سوخت CNG هستیم و جایگاه‌های گاز نیز خلوت‌تر شده‌اند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران خاطر نشان کرد: ما به رئیس ستاد حمل و نقل و مدیریت سوخت پیشنهاد داده‌ایم که برای سوخت CNG هزینه کمتری از تاکسی‌ها دریافت شود تا تاکسی‌های دوگانه سوز برای خدمات رسانی به شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 124012
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز