وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما را یک رسانه هنری - آموزشی که توانایی تقویت فرهنگ عمومی را داراست توصیف کرد و گفت: این رسانه می‌تواند در جهت آموزش مردم و حرکت جامعه به سوی زندگی مطلوب درشهرها ایفای نقش کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محمد حسینی به برگزاری چهارمین جشنواره فیلم شهر اشاره کرد و ادامه داد: به هر حال سینما چه مستقیم و چه غیرمستقیم می‌تواند برای مردم و جامعه شهری جنبه آموزشی داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سینما تنها ابزاری برای سرگرمی نیست بلکه باید از این هنر در جهت فرهنگ‌سازی برخی مسائل در شهر استفاده شود. وی تصریح کرد: سینماگران و به‌خصوص فیلمنامه‌نویسان باید به موضوع آموزش مسائل فرهنگی در قالب آثار سینمایی توجه بسیاری داشته باشند و با این نگاه به‌طورحتم موجبات ساخت آثاری پرمحتوا و ماندگار را در سینمای ایران فراهم می‌آورند.

حسینی ادامه داد: فیلمسازان کشور باید به سمت و سویی حرکت کنند که بتوانند بر اذهان عمومی تاثیراتی مثبت برجای گذارند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیام‌های اجتماعی و فرهنگی چنانچه در قالب تصاویر ارائه شود به‌طور یقین تاثیر بیشتری بر مخاطبان خواهد داشت و تاثیرپذیری شهروندان از آثار سینمایی و تلویزیونی بیشتر از دیگر رسانه‌هاست.

کد خبر 124105

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز