گروه سیاسی: فرمانده نیروی زمینی ارتش و وزیر کشور ایران خبر دستگیری عبدالرئوف، سرکرده گروهک تروریستی جنوب شرق را تایید نکردند.

این در حالی است که پیش از این در خبری به نقل از مقامات پاکستانی، دستگیری جانشین عبدالمالک ریگی در خاک این کشور تایید شده بود.

پلیس پاکستان قول داده

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران دیروز خبر دستگیری عبدالرئوف ریگی را توسط پاکستان تکذیب و تاکید کرد: پلیس پاکستان قول داده که وی را دستگیر کند و در این زمینه همکاری داشته باشد. امیر احمدرضا پوردستان با محکوم کردن حادثه تروریستی چابهار به خبرنگاران در گرگان گفت: خوشبختانه اگر نگاه آماری داشته باشیم، نظام جمهوری اسلامی از امن‌ترین کشورهاست که در منطقه وجود دارد و شاهد کمترین حملات تروریستی هستیم.

پوردستان تحلیل کرد: حوادث تروریستی چابهار ناشی از عدم‌همکاری بعضی از کشورهای همسایه و عدم‌کنترل مرزهاست و ما آن چیزی که در بضاعت کشور است انجام می‌دهیم ولی کشورهای همسایه مقداری سهل‌انگاری می‌کنند.

اطلاعات دقیقی در دسترس نیست

وزیر کشور اما اطلاعاتی را که از پاکستان درباره دستگیری عبدالرئوف ریگی منتشر شده، دقیق ندانست. مصطفی محمدنجار به خبرنگاران گفت: در این زمینه با مقامات پاکستانی صحبت‌هایی کرده‌ایم ولی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند و اطلاعات دقیقی در این زمینه در دسترس نیست.

هنوز تأیید نشده

از سوی دیگر معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان اصل خبر دستگیری عبدالرئوف ریگی را مورد تایید مقامات ایرانی ندانست.جلال سیاح به ایسنا گفت: خبر دستگیری برخی از افراد این گروهک تروریستی توسط منابع پاکستانی و نشریات محلی این کشور اعلام شده اما هنوز هیچ منبع آگاه و اطلاعاتی در ایران، به لحاظ تحویل دادن دستگیرشدگان به جمهوری اسلامی ایران، آن را تایید نکرده است.

سیاح تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و ‌مسلمان پاکستان، رابطه‌ای تنگاتنگ و دیرینه دارد و این امر از زمان‌های گذشته در مناسبات این دو کشور نمایان بوده است. معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: آنچه مسلم است، این گروهک تروریستی در کشور پاکستان و در مرزهای مشترک 2 کشور، توسط ایادی استکبار ساماندهی می‌شود که در این خصوص کشور پاکستان باید با جمهوری اسلامی ایران همکاری کرده و تروریست‌ها را شناسایی کند و به ایران تحویل دهد.

او تاکید کرد: افرادی نیز که در ایران شناسایی و دستگیر شده‌اند، پرونده‌های آنها به لحاظ اصول و موازین قانونی در دست اقدام و بررسی است که با تکمیل پرونده‌ها احکام این افراد صادر و عدل الهی در مورد آنها اجرا خواهد شد.از روز جمعه اخبار دستگیری عبدالرئوف ریگی برادر عبدالمالک ریگی و 8 نفر دیگر از اعضای گروهک تروریستی در پاکستان شنیده می‌شد اما تایید نشده بود.
عبدالرئوف جانشین عبدالمالک ریگی برادر بزرگ‌تر خود شد که پس از دستگیری توسط مسئولان ایرانی محکوم به اعدام و اعدام شد.

روایت پاکستانی

بنا به نوشته‌ روزنامه‌ پاک تریبیون در روز شنبه، عبدالرئوف ریگی درحالی‌که با بی‌سیم خود از منطقه پناهگاهش در مرز پاکستان و ایران در بلوچستان پاکستان با روزنامه‌ای مستقر در لندن تماس گرفت، به وسیله نیروهای امنیتی پاکستان ردگیری و دستگیر شد و احتمالا به‌زودی و پس از بازجویی توسط آژانس‌های امنیتی پاکستان به مقامات ایران تحویل داده خواهد شد.

عبدالرئوف در تاریخ 21 دسامبر در حال تماس با روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن روی رادار ظاهر شد. مقامات پاکستان که متوجه حضور او در مکانی در سمت پاکستان در مرز مشترک با ایران شدند، به سرعت اقدام کرده و ظرف 24 ساعت طی یک عملیات کماندویی کوتاه دستگیرش کردند. این دستگیری مصادف با حضور روسای جمهور ایران و پاکستان در نشست همکاری اقتصادی اکو در استانبول شد. در زمان انتشار این اخبار در پاکستان گفته می‌شد که ریگی در فاصله‌ کوتاهی پس از بازجویی توسط مسئولان امنیتی و اطلاعاتی پاکستان به مقامات ایرانی تحویل داده خواهد شد.

کد خبر 124133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز