همشهری‌آنلاین: وزارت اطلاعات از توقیف دو فروند کشتی حامل سوخت قاچاق حوالی جزایر قشم خبر داد.

سوخت قاچاق

به گزارش ایسنا، روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان هرمزگان اعلام کرد: با اقدام اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان دو فروند کشتی حامل سوخت قاچاق حوالی جزیره قشم که مبادرت به قاچاق قریب به 450 هزار لیتر سوخت ‌نمودند، شناسایی و در همین رابطه 10 نفر دستگیر و روانه زندان شدند.

more  آشنایی با جزایر ایرانی خلیج فارس

اطلاعیه روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان هرمزگان می‌افزاید: یکی از این کشتی‌ها متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی تحت عنوان کشتی بان‌کرینگ موظف به تامین سوخت مصرفی کشتی‌هایی که از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی حواله برای آنها صادر گردیده، بود و دیگری متعلق به بخش خصوصی است که مبادرت به حمل خودروهای ترانزیتی از امارات به ایران نموده و پس از بازگشت از شناورهای مختلف در دریا، سوخت‌های قاچاق تهیه و به خارج از کشور انتقال می‌داد.

بر اساس این گزارش، کاپیتان کشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی در اعترافات خود اذعان داشته این اقدام وی ربطی به مسئولین کشتیرانی جمهوری اسلامی نداشته و تخلف انجام شده را متوجه خود می‌داند.

شایان ذکر است جریمه‌ متعلق به سوخت‌های مکشوفه بالغ بر شش میلیارد و 652 میلیون و 443 هزار و 458 ریال و جریمه سوخت از دست رفته نیز بالغ بر 13 میلیارد و 772 میلیون و 160 هزار ریال از سوی گمرک تعیین گردیده که بایستی توسط متهمین پرونده پرداخت گردد.

کد خبر 124222
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز