رحمت امینی از بازخوانان جشنواره تئاتر تک نفره در گفت و گو یی با بیان این مطلب گفت: جوانانی که در عرصه تئاتر علاقمند به فعالیت هستند و برای بسترسازی های لازم از جمله انتخاب و در اختیار داشتن بازیگر و همچنین یافتن مکانی برای تمرین و اجرا دچار نارسایی و مشکل باشند می توانند با تئاتر تک نفره، توانایی های خود را به منصه ظهور برسانند.
وی با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه دومین جشنواره تئاتر تک نفره گفت: به نظرم آثار ارسالی را باید به دو دسته تقسیم کرد، دسته اول آثاری است که به هنرمندان مطرح و بنام تئاتر مربوط است که عمدتا کارهای خوب و قابل ستایشی است مثل آثار محمد چرمشیر که همیشه از غنا و کیفیت خوبی برخوردار بوده است.دسته دوم مربوط آثار نویسندگان جوان، کم نام و گمنامی است که البته می شود بارقه هایی در آنها دید اما در مجموع می توان گفت تعداد آثار خوب نویسندگان قدیمی و با سابقه به مراتب بیشتر از آثار نویسندگان جوان وتازه کار بوده است.
امینی در ادامه گفت: این نکته را نیز نباید از نظر دور بداریم نوشتن آثار تک نفره و به اصطلاح مونولوگ نسبت به هر نوع نمایشنامه دیگر دشواری های خاص خود را دارد.
چنانچه نگاهی به تئاتر در دنیا بیندازیم در می یابیم تعداد نمایشنامه های مونولوگ قابل قبول و قابل تأمل به اندازه های انگشتان دست شاید باشد.
وی همچنین به آثار ارسالی از سوی هنرمندان غیرتهرانی اشاره کرد و گفت: به طور خاص به این موضوع توجه نکردم اما کاملا مشخص بود تعدادی از کارها به دلیل کم نام بودنشان متعلق به هنرمندانی است که در حیطه شهرستان خود کار می کنند و قابلیت پرورش استعدادهایشان وجود دارد.
امینی تاکید کرد: هنرمندان شهرستانی را نیز می شناسم که دارای استعدادهای بالقوه ای هستند که در شهرستان محل اقامت خود به دلیل کمبود امکانات و یا عدم رشد واقعی هنرتئاتر در حال هجرت به تهران هستند تا استعدادهای خود را بالفعل نمایند و این مسئله در جای خود معضل بزرگی است که جای بررسی دارد.
وی در خصوص تاثیرگذاری برگزاری جشنواره تئاتر تک نفره در جلب مخاطب به هنر تئاتر گفت: فکر می کنم این نوع جشنواره می تواند مورد استقبال هنرمندان تئاتر در وهله اول قرار گیرد و چنانچه پس از آن در زمینه تئاتر تک نفره کارهای خوبی صورت گیرد مورد اقبال عمومی نیز واقع شود، فراموش نکنیم اگر تئاتر تک نفره و اصولا کارهای مونولوگ از همه نظر تقویت شوند می توانیم این نوع تئاتر را با کمترین امکانات در همه جای کشور رواج دهیم.
امینی تصریح کرد: کار تک نفره در حوزه اجرا هم کار سختی است و تماشاگران به راحتی مجذوب کار تک نفره نمی شوند بنابراین کارگردانی، بازیگری، موسیقی و طراحی صحنه باید به گونه ای باشد که تماشاگر مجذوب آن شود.