رئیس ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با تأکید بر ساماندهی نقاط آلوده در استان‌ها گفت:‌ نقاط آلوده در همه استان‌های کشور باید پاکسازی شوند.

معتادان مواد مخدر

مصطفی محمدنجار در همایش رؤسای پلیس مبارزه با مواد‌مخدر گفت: مواد‌مخدر بعد از جمعیت و محیط‌زیست سومین تهدید جهانی است. مواد‌مخدر بستر و زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است. وی اعلام کرد: در مبارزه با مواد‌مخدر باید به موضوع مقابله با عرضه، پیشگیری، درمان، کاهش آسیب‌ها، مشارکت و توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد، تحقیق و پژوهش و همکاری‌های بین‌المللی توجه شود.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات ستاد کل مبارزه با مواد‌مخدر تهیه نقشه جامع است که بخشی از آن تدوین شده و بخشی نیز به اجرا درآمده است. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر اعلام کرد: 5 اردوگاه کار اجباری ویژه محکومان مواد‌مخدر در استان‌های خراسان، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان و تهران راه‌اندازی خواهد شد. نجار در ادامه افزود: 36 هزار محکوم مواد‌مخدر از زندان‌ها به این اردوگا‌ه‌ها منتقل می‌شوند تا ضمن نگهداری به کار اجباری نیز بپردازند.

وزیر کشور تصریح کرد: طبق وعده وزیر بهداشت مشکل شربت تریاک و ارسال آن به همه استان‌ها به‌زودی مرتفع می‌شود. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر اعلام کرد: معتادان پرخطر برازنده کشور نیستند و باید جمع‌آوری شوند. وی اظهار داشت: 15 اردوگاه ویژه معتادان پرخطر راه‌اندازی خواهد شد که اقدامات برای مکان‌یابی و راه‌اندازی 5 اردوگاه در استان‌های مازندران، خراسان، مرکزی، فارس و تهران در حال انجام است و استانداران این استان‌ها نیز موضوع را پیگیری می‌کنند.

نجار تصریح کرد: اردوگاه‌های ترک اعتیاد پلیس‌مدار نیز راه‌اندازی خواهد شد؛ البته تعدادی از این اردوگاه‌ها هم‌اکنون فعالیت می‌کنند. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر به رؤسای پلیس مواد‌مخدر دستور داد تا از قاچاق شیشه به کشورهای جنوب شرق آسیا جلوگیری کنند زیرا این موضوع برازنده نظام نیست. نجار افزود: باید از همه امکانات و تجهیزات در فرودگاه‌ها، گمرکات و مرزهای زمینی کشور برای جلوگیری از قاچاق و انتقال مواد روانگردان و شیشه به خارج کشور جلوگیری کنیم.

کد خبر 124413

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز