همشهری آنلاین: جولیان آسانگ تهدید کرد که سازمان وی می‌تواند تمام اسنادی را که در اختیار دارد منتشر کند.

آسانگ ویکی‌لیکس

 به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آلمان، جولیان آسانگ، موسس سایت ویکی لیکس، تهدید کرد در صورتی که وی به قتل برسد و یا برای مدت زمان طولانی در زندان حبس شود، تمام اسناد در اختیار سازمان خود را منتشر خواهد کرد.

 موسس سایت ویکی لیکس که از مدت‌ها پیش به دلیل افشای اسناد محرمانه مورد انتقاد مقامات آمریکاست، اظهار داشت که اگر مجبور شود می‌تواند شدید‌ترین کار ممکن را انجام داده و هر سندی را که در اختیار دارد، در دسترس مردم قرار دهد.

 آسانگ که پیشتر اعلام کرده بود خود را بسیار مورد تهدید می‌بیند، اظهار داشت که در این صورت 2000 وب سایت اینترنتی وجود دارند که می‌توان آن‌ها را برای استفاده‌ی عموم باز کرد.

 آسانگ در اظهارات خود به شبکه‌ی تلویزیونی الجزیره گفت: ما در این زمینه مسئولانه عمل می‌کنیم. اگر مجبور باشیم همه اسناد در اختیار خود را فاش می‌کنیم.

 موسس 39 ساله سایت ویکی لیکس در ادامه گفت: برخی از کشورهای عربی اقدام به تاسیس مراکزی برای شکنجه کرده‌اند. در این مراکز زندانیانی که از سوی واشنگتن معرفی شده‌اند، مورد بازجویی قرار می‌گرفته‌اند.

 آسانگ در حال حاضر در انگلیس بسر می‌برد و تلاش می‌کند از انتقال خود به سوئد جلوگیری کند.

 وی همچنین از این مساله هراس دارد که از سوئد به آمریکا منتقل شود. این احتمال می‌رود که وی در صورت انتقال به آمریکا، به دلیل اتهام جاسوسی مدت زمان زیادی را پشت میله‌های زندان سپری کند.

کد خبر 124486
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز