گروه حوادث: تبهکار تحت تعقیب بعد از اصابت 2 گلوله به پایش با کمک خانواده‌اش از محاصره پلیس گریخت اما چند روز بعد زمانی که برای درمان به بیمارستان رفته بود، توسط ماموران دستگیر شد.

متهم

اواخر تیرماه امسال، مرد جوانی نزد ماموران پلیس تهران رفت و از سرقت موتورسیکلتش توسط 2 سارق زورگیر خبر داد.مالباخته که مدعی بود سارقان با تهدید چاقو موتورش را به سرقت برده‌اند، در بررسی آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار توانست یکی از آنها را به نام محسن، شناسایی کند اما زمانی که ماموران راهی مخفیگاه این مرد شدند، وی موفق به فرار شد ولی همدستش به نام محسن از سوی پلیس دستگیر شد.

محسن بعد از انتقال به اداره آگاهی مدعی شد که سرقت را با همدستی محسن انجام داده و بعد از سرقت موتور، همراه با محسن سوار آن می‌شدند و دست به کیف‌قاپی و زورگیری در خیابان‌های مختلف شهر می‌زدند تا اینکه او دستگیر شد و همدستش پا به فرار گذاشت. با اعترافات مرد جوان او را راهی زندان شد اما با سپردن ودیعه پا به فرار گذاشت.
پس از این ماجرا ماموران راهی محل زندگی خانواده این مرد شدند اما آنها بعد از فرار فرزندشان خانه خود را تخلیه کرده و به محل نامعلومی نقل مکان کرده بودند.

دزد همه کاره

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری تبهکار فراری ادامه داشت، ماموران رد پای این مرد را در باندهای دیگری هم پیدا کردند.
هر بار که پلیس چند سارق را به اتهام زورگیری یا کیف‌قاپی دستگیر می‌کرد، آنها در بازجویی‌ها می‌گفتند که سرقت‌ها را با همدستی فردی به نام محسن انجام می‌دادند یا اینکه محسن سردسته باند آنها بوده است. دستگیری چند سارق به اتهام‌های مختلف و اعتراف آنها به اینکه محسن نیز در سرقت‌ها همدستشان بوده است، نشان می‌داد که پلیس با یک تبهکار همه کاره روبه‌رو است که با باندهای مختلفی همکاری دارد و سرقت‌های متعددی را در سطح شهر رقم زده است.

فرار خونین

ماموران که جست‌وجوی گسترده‌ای را برای به دام انداختن محسن شروع کرده بودند، آخرین بار رد او را در جریان سرقت یک خودروی پژو 405 گرفتند. این بار وی با چند دزد دیگر به‌عنوان مسافر سوار این خودرو شده و با تهدید راننده، آن را به سرقت برده بود.

درحالی‌که مشخصات خودروی مسروقه به تمامی پاسگاه‌های پلیس مخابره شده بود، مدتی بعد این خودرو در شهرستان اردبیل شناسایی شد اما جوان راننده که همان متهم تحت تعقیب بود، وقتی پلیس را در تعقیب خود دید خودرو را رها کرد و با پای پیاده متواری شد.

با این سرنخ، تحقیقات برای به دام انداختن محسن وارد مرحله‌ای تازه شد و با سرنخ‌هایی که از متهم به دست آمد، مخفیگاه او در شرق تهران شناسایی شد. این محل به محاصره پلیس درآمد اما متهم که از حضور پلیس در آنجا باخبر شد، با کمک خانواده‌اش پا به فرار گذاشت.

گرچه در این عملیات، ماموران با رعایت قانون به کار‌گیری سلاح، متهم را هدف گلوله قرار دادند و 2 گلوله به پای او اصابت کرد اما وی هر طوری بود فرار کرد و عملیات دستگیری او به نتیجه نرسید. اما این پایان ماجرا نبود چرا که پلیس می‌دانست تبهکار فراری برای مداوای پایش باید هر چه زودتر به بیمارستان مراجعه کند.

مشخصات محسن به همه بیمارستان‌ها گزارش شد و سرانجام زمانی که این مرد در یکی از بیمارستان‌ها بستری شده بود تا گلوله‌ها را از پایش خارج کنند، روی تخت بیمارستان دستگیر شد.با کشف مدارک و اسناد زیادی از مخفیگاه این دزد همه‌کاره، تعدادی از مالباختگان با حضور در اداره آگاهی، وی و همدستانش را به‌عنوان سارق اموالشان شناسایی کردند.

سرهنگ خان‌بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: محسن و همدستانش تا‌کنون به ده‌ها فقره کیف قاپی و زورگیری که اغلب با خشونت همراه بوده است اعتراف کرده‌ و مدعی شده‌اند که بیشتر آنها را با خودرو و موتورسیکلت‌های مسروقه مرتکب شده‌اند. وی با اشاره به صدور مجوز قضایی برای چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان، از کسانی که از سوی این باند مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست برای طرح شکایت به پایگاه هشتم پلیس‌آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 124496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز