همشهری آنلاین: مربی جدید پرسپولیس گفت که استانکو او را برای ملحق شدن به پرسپولیس ترغیب کرده است.

ژلگو میاچ مربی پرسپولیس

 به گزارش همشهری آنلاین: سایت باشگاه پرسپولیس پس از پیوستن این مربی کروات به پرسپولیس با او گفت و گویی به شرح ذیل انجام داد: 

  • شما 12 سال پیش به همراه تومیسلاو ایویچ در تیم ملی ایران بودید. فکر می کردید دوباره در ایران و در یکی از پرطرفدارترین باشگاه های این کشور مشغول به فعالیت شوید؟

 حقیقتش فکر نمی کردم بعد از 12 سال دوباره به فوتبال ایران برگردم. زمانی که من در فوتبال ایران بودم، نسل طلایی فوتبال ایران در تیم ملی حضور داشت. علی دایی، کریم باقری، مهرداد میناوند، خداداد عزیزی، مهدوی کیا و ... بازیکنانی بودند که تیم ملی ایران را به مجموعه حرفه‌ای و بسیار خوب تبدیل کرده بودند. ایویچ هم مربی بسیار بزرگی بود که به نظرم برای فوتبال ایران و آسیا فرصت بزرگی بود. من پیگیر نظرات مردم ایران درباره مربیان تاریخ فوتبال ایران بوده‌ام و خوشحالم که آنها هنوز از ایویچ به نیکی یاد می‌کنند و بعد از گذشت 12 سال، او را مربی بزرگی توصیف می‌کنند.

  • بعد از تجربه تیم ملی در سال 98، هیچ گاه پیشنهاد دیگری از فوتبال ایران داشتید؟

 بله، سال 2008 از طرف آقای عابدینی که مدیریت تیم داماش در لیگ برتر را برعهده داشت پیشنهاد داشتم. اما آن زمان فرصتی برای همکاری مهیا نشد. چرا که من در کنار استانکو پابلکوویچ که مدیر باشگاه هایدوک بود قرار داشتم و آنجا کاری ریشه‌ای و پایه‌ای را انجام می‌دادیم. جوانانی که در آن سال زیر نظر ما کار می‌کردند در حال حاضر، بسیاری‌شان در تیم‌های اروپایی توپ می‌زنند. من به خاطر حضور باشگاه هایدوک نتوانستم به ایران بیایم ولی امسال این فرصت فراهم شد که به پشنهادی که از طرف باشگاه پرسپولیس شد، پاسخ مثبت بدهم.

  •   بعد از پیشنهاد باشگاه پرسپولیس، با کسی هم مشورت کردید؟

 بله، اتفاقا آقای استانکو به من گفت حتما به پرسپولیس بیایم. چرا که پرسپولیس باشگاه بزرگی است و برای هر مربی افتخاری است که در این مجموعه فعالیت کند. در نهایت تصمیم گرفتم به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهم و در کنار علی دایی که از بزرگان فوتبال ایران و آسیاست به این تیم کمک کنم.

  •   شما اهل شهر اشپیلیت کرواسی هستید. همشهری مربیانی چون استانکو،ایویچ و لوکا بوناچیچ که همگی تجربه‌هایی را در فوتبال ایران را داشته‌اند.

 بله . باید به شما بگویم شهر اشپیلیت در اروپا به طلای ورزش معروف است. علاوه بر ایویچ، استانکو و لوکابوناچیچ مربیان بزرگ دیگری هم از این شهر به ورزش دنیا معرفی شدند. مربیانی چون دراژیچ، مت‌کوویچ، بگوویچ، نناد نیکولیچ و آقای نون کواچیچ که در حال حاضر سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران است.

  •   نشست امروزتان با حبیب کاشانی چطور بود و به کجا رسید؟

  نشست خوب و صمیمانه‌ای بود که در آن برای همکاری به توافق کامل رسیدیم. برخورد مسئولان پرسپولیس، برخورد خوب، منطقی و حرفه‌ای بود. من تا آخر ژوئن با پرسپولیس قرارداد بستم.

  •   قبل از سفر به ایران چه شناختی از پرسپولیس داشتید؟ آیا تا به حال بازی‌هایی از این تیم را دیده‌اید؟

 من بازی پرسپولیس در برابر استقلال که در دقایق پایانی به سود استقلال رقم خورد و آخرین بازی پرسپولیس در برابر سایپا را دیدم. پرسپولیس پتانسیل بسیار خوبی دارد که با وجود سرمربی خوبی مثل علی دایی که شناخت فوق العاده‌ای از فوتبال ایران دارد و کمک‌هایی که من می‌توانم در جایگاه خودم به این تیم بکنم می‌توانیم موفق شویم.

  •   توقع از یک مربی خارجی که به کادر فنی پرسپولیس اضافه می‌شود زیاد است. فکر می‌کنید بتوانید پاسخگوی انتظاراتی که از شما وجود دارد باشید و نقشی در موفقیت این تیم داشته باشید؟

 من تجربه 22 سال مربیگری را در کارنامه خود دارم. با مربیان بزرگی کار کردم و در دو تیم از لیگ یک و دو تیم از لیگ برتر کرواسی سرمربی بوده‌ام. فکر می‌کنم می‌توانم با تجربه‌ای که دارم برای این تیم مفید باشیم. مطمئن باشید اگر نمی‌توانستم به پرسپولیس کمک کنم به هیچ وجع به ایران نمی‌آمدم. این انتخاب، یک انتخاب دوطرفه و آگاهانه بوده است. هم من شناخت خوبی از مجموعه‌ای که انتخاب کردم داشتم و هم آقای دایی من را می‌شناختند و با سوابقم آشنایی داشتند.

  •   اضافه شدن شما به کادرفنی پیش از اردوهای ترکیه و امارات می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی‌تان با بازیکنان و شرایط تیم باشد. این اردوها را چطور می‌بینید ؟

 قطعا این اردوها بهترین فرصت در بهترین زمان ممکن برای آشنایی من با بازیکنان و تیم پرسپولیس است. به هرحال اضافه شدن من به پرسپولیس در شرایطی صورت گرفته است که این تیم در کادر فنی خود مربیان خوبی دارد. اما همیشه 3 مربی بهتر از 2 مربی و چند فکر، بهتر از یک فکر خواهد بود.

  ژلکو میاچ  که سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان را در زمان سرمربیگری ایویچ دارد، بامداد دوشنبه وارد (13 دی) تهران شد و پس از جلسه با حبیب کاشانی، قراردادی به مدت 6 ماه را با این تیم به امضا رساند.

کد خبر 124714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز