با تصویب شورای اسلامی شهر تهران نرخ کرایه تاکسی‌ها و اتوبوس‌های خصوصی افزایش یافت.

شورای شهر در جلسه غیرعلنی خود تصمیم گرفت با درنظر گرفتن اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، نرخ کرایه تاکسی‌ها و سرویس مدارس را به‌طور متوسط 15 درصد افزایش دهد. براساس مصوبه شورای شهر، در بخش اتوبوس‌های خصوصی نیز نرخ کرایه‌ها 17 تا 18 درصد افزایش یافت. شورای شهر تاکید کرد: نرخ بلیت مترو و اتوبوس‌های بلیتی در راستای همکاری بیشتر با قانون هدفمندی یارانه‌ها تا پایان امسال افزایش نخواهد یافت.

بنابر این گزارش، کرایه میدل‌باس و مینی‌بوس هم حدود 17 تا 18 درصد افزایش یافت. این نرخ‌ها بلافاصله بعد از موافقت فرمانداری تهران اجرایی خواهد شد. خسرو دانشجو، سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: تاکسی‌ها تا زمان نصب برچسب قیمت (پایان ماه جاری) حق اضافه کردن کرایه‌ها را ندارند. از نظر سخنگوی شورای شهر تا زمانی که رانندگان تاکسی، سوخت را به نرخ قبلی دریافت می‌کنند، دلیلی ندارد افزایش نرخ داشته باشند.

وی با اعلام اینکه نرخ‌های جدید از ابتدای بهمن ماه امسال تا پایان فروردین ماه سال آینده معتبر خواهد بود، گفت: شورا در تعیین نرخ آژانس‌های مسافربری تهران نیز محق است.به گفته سخنگوی شورای شهر، از آنجا که آژانس‌ها یکی از صورت‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی است، لازم است که نرخ آن توسط شورای شهر تعیین شود.

تقدیر از همکاری شهرداری تهران

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به جلسه‌ای که با استانداری، ستاد مدیریت مصرف سوخت و مدیران شهری برگزار شد، گفت: در این جلسه شهرداری تهران به‌عنوان مقام اول همکاری‌‌کننده با مجموعه دولت در بحث نرخ حمل‌ونقل عمومی و هدفمندی‌ یارانه‌ها معرفی شد و به جهت افزایش ندادن نرخ حمل‌ونقل عمومی مورد تقدیر قرار گرفت.

97درصد تهرانی‌ها باسوادند

همچنین دانشجو در بخش دیگری از اظهاراتش به تصویب یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به همکاری و مشارکت در برنامه‌های کاهش بی‌سوادی در استان تهران اشاره کرد و گفت: در جلسه دیروز مدیرکل نهضت سوادآموزی نیز حضور داشت و آمارهای مفصلی در مورد وضعیت سواد در تهران و استان‌ تهران ارائه کرد.

وی افزود: مطابق با آمارهای ارائه شده، از سوی مدیرکل نهضت سواد آموزی در سال 1355 استان تهران73.7 درصد با سواد داشته که این آمار در سال 85 به91.3 درصد رسید. همچنین در سال 1355، 75.5  درصد جمعیت شهرتهران با سواد بوده‌اند که این آمار در سال 85 به 93.6  درصد رسید.

گرچه به گفته سعادتی در سال 1389 آمار باسوادان شهر تهران به 97 درصد رسیده، اما به گفته سخنگوی شورای شهر تهران، نظر شورا این است که حتی یک نفر بی‌سواد نیز نباید در تهران وجود داشته باشد.

کد خبر 124745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز