همشهری آنلاین : وزیر علوم با پیشنهاد ادغام مراکز آموزش عالی غیر انتفاعی در مناطق همجوار جهت تقویت این مراکز گفت: مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی برای ارتقای کیفیت مراکز خود ابتدا باید جهت سرمایه گذاری عمده در این مراکز با اشخاص سرمایه گذار به تفاهم برسند سپس برای کمک هرچه بیشتر از خدمات دولتی نیز بهره مند شوند.

کامران دانشجو

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر کامران دانشجو در نشستی با روسای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی استان سمنان به افزایش چشمگیر بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها در 5 سال اخیر اشاره کرد و گفت: در این مدت بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بیش از سه برابر افزایش یافته و این مقدار با مقایسه عددی تخصیص بودجه پژوهشی از سال 85 تاکنون کاملا مشهود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها گفت: در این مورد هیچ مشکلی وجود ندارد و روسای دانشگاه‌ها می‌توانند به هر میزان که نیاز دارند تقاضای مجوز استخدام کنند زیرا وزارت علوم حدود 7 هزار مجوز استخدام هیئت علمی را اخذ کرده که اگر این سهمیه مورد استفاده قرار گیرد به همین میزان نیز دوباره مجوز استخدام اخذ می کنیم.

وزیر علوم همچنین با عنوان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از دو بال آموزش عالی کشور مطرح است، گفت: رشته های واحدهای مختلف دانشگاه آزاد در استان سمنان در چند سال اخیر 7 برابر شده و از 2 هزار و 400 رشته محل که در یک سال گذشته مورد تصویب قرار گرفته، حدود هزار و 800 رشته محل مربوط به دانشگاه غیرانتفاعی و غیردولتی و آزاد اسلامی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهارت آموزی را از وظایف مهم دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید نیروی کارماهر و تکنسین تربیت کند زیرا هم اکنون کشور به نیروی کار و تکنسین احتیاج دارد و نیروها باید بصورت علمی در این دانشگاه آموزش دیده وسپس وارد بازار کار شوند.

دانشجو در ادامه در خصوص چگونگی فعالیت دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور باید به سمت دانشگاهی با آموزشهای مجازی پیش برود و وظیفه خود را در این خصوص به نحوه احسن انجام دهد و منابع خود را در فضایی همچون دانشگاه‌های دیگر ببیند.

وزیر علوم با اعلام اینکه اساسنامه مراکز آموزش عالی غیر دولتی وغیر انتفاعی در حال بازنگری است، گفت: ما خود را موظف به حمایت از دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌دانیم به شرط آنکه زیر ساختهای لازم فراهم شود.

کد خبر 125029

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز