همشهری‌آنلاین: وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاهیان کشور نشان دادند که در مواقع حساسی همانند حماسه 9 دی ماه با وجود اختلاف سلیقه، همواره چشم به اشاره مقام عظمای ولایت دارند و در اطاعت از فرامین رهبری افسران و فرماندهان مقبولی هستند.

کامران دانشجو

به گزارش ایسنا، دکتر کامران دانشجو در سومین سفر استانی هیات دولت به سمنان در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این استان با قدردانی از نقش برجسته دانشگاهیان در نهم دی سال گذشته، اظهارکرد: دانشگاه به عنوان محل تضارب اندیشه‌هاست و وظیفه دانشگاه کادر سازی برای نظام است و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های ما باید طوری تربیت شوند تا با تخصصی توام با تعهد مسئولیت اداره کشور را به عهده گیرند.

وزیرعلوم در ادامه بازنگری سرفصل‌ها و متون درسی علوم انسانی را از سیاست‌های جدی وزارت علوم اعلام کرد و گفت: علوم انسانی، هدف و مقصد انسان را تعیین و تعریف می کند و از همین رو بازنگری این علوم را تا مرحله آخر ادامه می‌دهیم.

وی همچنین از بازنگری 38 سرفصل و 52 مورد از منابع درسی علوم انسانی دانشگاه‌ها تا کنون خبر داد و گفت: کارگروه ویژه بازنگری علوم انسانی با حضور استادان و صاحبنظران حوزه‌های مختلف این علوم در حال فعالیت است و در هر رشته از نظرات کارشناسی متخصصان آن رشته استفاده خواهد شد.

دانشجو در ادامه از متخصصان و صاحبنظران زیرگروه‌های مختلف علوم انسانی دعوت کرد تا در بازنگری و اصلاح متون و سرفصل‌های درسی این رشته‌ها به معاونت آموزشی وزارت علوم یاری رسانند.

وی افزود: بازنگری در سر فصل دروس علوم انسانی به منزله حذف نظریات غربی نیست، بلکه باید تلاش کرد تا نظریات اسلامی و بومی نیز در سر فصل این دروس قرار گیرد به نحوی که امکان نقد نظریات غربی را فراهم کند.

وزیرعلوم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد مراکز آموزش عالی جدید در استان سمنان گفت: ایجاد مراکز آموزش عالی جدید در جوار دانشگاه‌های فعلی این استان اصلا مقرون به صرفه نیست و از نظر ما ایجاد دانشکده‌های جدید در دانشگاه‌های فعلی قابل توجیه است و از آن حمایت می کنیم.

وی همچنین تقویت دانشگاه‌های موجود و افزایش کیفیت دانشگاه‌ها را از سیاست‌های اصلی وزارت علوم دانست و گفت: تقویت دانشگاه‌های موجود علاوه بر کاهش هزینه‌ها و افزایش بازدهی به حفظ شان و جایگاه دانشگاه و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رفاهی آن کمک زیادی می کند.

وزیرعلوم همچنین با اظهار رضایت از حاکمیت فضای منطقی و عقلایی بر دانشگاه‌ها، گفت: امیدوارم با گسترش فعالیت کرسی‌های آزاد اندیشی این روند همچنان تداوم یافته و دانشگاهیان همچون گذشته با عملکرد هوشمندانه خود، ضمن تبادل نظرات مختلف در فضای منطقی، سوء استفاده دشمن از محیط دانشگاه را ناکام بگذارند.

بنابراین گزارش، در این نشست نمایندگان اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان سمنان، مسائل و دیدگاه‌های خود را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

کد خبر 125169
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز