همشهری آنلاین: حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه وهابی‌ها و سلفی‌ها ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را نشانه رفته اند، خواستار هوشیاری در مقابل فتنه های آنها شد.

صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی شامگاه جمعه 17 دی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی اظهار داشت: وهابی‌ها و سلفی‌ها ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را نشانه رفته و از هر فرصتی برای فتنه گری در این جریان استفاده می‌کنند که باید در مقابله آنها هوشیار بود.

وی با اشاره به اینکه وهابی‌‌ها در تمام جهان ناامنی ایجاد کرده‌‌اند و می‌خواهند میان مسلمانان ناامنی وجود داشته باشد،عنوان کرد: امروز وهابی‌ها و سلفی‌ها در تلاشند تا میان شیعه و سنی در کردستان اختلاف بیاندازند اما مراقب باشید تا خدای نکرده آنها به این هدف ناشایست خود دست نیابند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی کمک‌های مالی بیگانگان را به وهابی‌ها بسیار زیاد خواند و گفت: برخی کشورهای غربی و سلطه طلب به وهابی‌ها کمک‌های مالی هنفگتی می‌کنند که اقدامات ناشایست این گروه تندرو به وسیله همین کمک‌های مالی کشورهای سلطه طلب انجام می‌شود.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم یادآور شد: هم اینک وهابی‌ها روش جدیدی را برای مبارزه با اسلام در پیش گرفته‌اند که تبلیغات آن‌ها در بسیاری از کشورها دیده شده و حتی با ساختن مساجد بزرگی در تلاشند مسلمانان را در سیطره خود در بیاورند و از این طریق اهداف ناشایست خود را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: ترورهای اخیر و کشتارهای بی ‌رحمانه در داخل و خارج کشور که توسط وهابی‌ها صورت گرفت؛ سبب شد تا آنها منفور جهانیان شوند.

این مرجع تقلید با بیان این که استان کردستان از گذشته تاکنون نسبت به اهل بیت(ع) ارادت خاصی داشتند، افزود: باید مراقب فتنه ‌گران باشید که مخالفان اهل بیت(ع) هرگز ارادت مردم استان کرستان به ائمه اطهار(ع) را بر نمی‌تابند و در تلاشند تا میان آنها اختلاف افکنی کنند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه در استان کردستان از اقوام مختلف زندگی می‌کنند، افزود: هوشیاری و تیزبینی در این منطقه بسیار مهم است تا بتوان در میان همه مسلمان این منطقه ارتباط صمیمی برقرار کرد.

وی تاکید کرد: مراقب فتنه ‌گران در کردستان باشید که آنها هرگز از اتحاد و یکپارچگی میان مسلمانان خوشحال نیستند به همین دلیل در تلاشند این وحدت را مخدوش کنند که اتفاقات اخیر در چابهار نمونه ‌ای از این فتنه‌ها بود.

وی ضمن ابراز خرسندی از این انتصاب از سوی مقام معظم رهبری، با اشاره به پشتوانه علمی و فکری حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی، بیان داشت: خوشبتخانه شما فعالیت‌ های ارزشمندی داشته و دارید و امیدواریم با آغاز مسؤولیت جدیدتان موفقیت‌ های بیشتر را بدست آوردید.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی 14 دی ماه سال جاری طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور منصوب شد.

کد خبر 125224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز