همشهری آنلاین: مجمع سالیانه فدراسیون سوارکاری کشور با حضور روسای هیات های سوارکاری استانها و نمایندگان سازمان ها و ورزشکاران به ریاست کیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی در محل آکادمی المپیک تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون سوارکاری مهندس محمدرضا تابش  رئیس فدراسیون سوارکاری در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال 85 این فدراسیون اظهار داشت: عمده همت ما امسال بر این بود که تیم ملی سوارکاری کشورمان برای نخستین بار با اسب شخصی در بازیهای آسیایی شرکت کند که این اتفاق، اتفاقی بی سابقه در تاریخ سوارکاری ایران بعد از دوران انقلاب اسلامی است  که به آن در دوران تصدی ام افتخار می کنم.
وی افزود : در مدت تصدی ام در فدراسیون تنها حل مقطعی مشکلات سوارکاری را سرلوحه کار قرار ندادم بلکه به ریشه یابی مشکلات دیرینه سوارکاری کشور پرداختم که نمونه ای از آنها حل مشکل قرنطینه بود.
رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: نظر ریاست سازمان تربیت بدنی و خود ما این است که ضمن فراغت از تصدی گری به سمت سیاستگذاری رفته و امور اجرایی را به هیات های استانی وا گذاریم که در این مسیر حرکت کرده ایم و باید کارهای خوب دیگری را سامان دهیم.
تابش گفت: در این مدت همواره با مشکل کمبود بودجه در فدراسیون دست و پنجه نرم کرده ایم و اگر نبود جذب حمایت های مالی بخش خصوصی و صرفه جویی خودمان، حتی قدرت برگزاری جلسه امروزمان را نیز نداشتیم.
وی اظهار داشت: برخلاف دوران قبل از انقلاب که سوارکاری با حمایت دولت و وزارت دربار فعالیت می کرد، پس از انقلاب تکیه ما صرفاً بر بخش خصوصی است و اگر حمایت این بخش و تلاش دست اندرکاران و ورزشکاران نبود توفیقی حاصل نمی شد.
 وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک و امضای تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ،یونسکو و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان فعالیت های شاخص برون سازمانی فدراسیون گفت: در این جلسات محور مورد تاکید ما ارتقاء آموزش ها ، عمومی سازی ورزش سوارکاری در میان مردم است که تا حدی  به توفیقاتی دست یافته ایم، البته  مقوله عمومی  سازی نیاز به برنامه ریزی و اختصاص بودجه مناسب دارد که موضوع را به مقامات عالی رتبه نظام و سازمان تربیت بدنی منعکس کرده ایم و انشاالله زمینه انجام کار به خوبی فراهم شود.
معاون سازمان تربیت بدنی و رئیس  مجمع هم در این نشست اظهار داشت: اگر از هم اکنون برای حضور بعدی تیم ملی سوارکاری در مسابقات آسیایی برنامه ریزی کنیم ما به مدال آوری این ورزشکاران نیز امیدواریم.
کیومرث هاشمی با اشاره به توفیقات فدراسیون سوارکاری از زحمات رئیس و تمامی دست اندرکاران این فدراسیون قدردانی و ابراز امیدواری کرد که سازمان تربیت بدنی همچنان از خدمات مهندس تابش بیشتر استفاده کند.
وی ضمن استقبال از نظرات مطرح شده توسط روسای هیات های استانی از رئیس فدراسیون سوارکاری خواست تا در جلسه ای به حضور مهندس علی آبادی در سازمان تربیت بدنی با حضور نمایندگانی از اعضای مجمع این پیشنهادات را به صورت کاربردی مطرح کنند.
هاشمی افزود: مبنای ما در سازمان تربیت بدنی مقایسه هیچ یک از رشته های ورزشی با هم نیست. سوارکاری را با فوتبال و کشتی مقایسه نمی کنیم. ما برای هر رشته ای شاخص های خاص خود آن رشته را داریم که بر اساس آن شاخص ها، فدراسیون سوارکاری نمره قبولی را دریافت می کند.
معاون سازمان تربیت بدنی در پایان با اشاره به نظر این سازمان مبنی بر تدوین برنامه پنجساله تمامی فدراسیون ها از فدراسیون سوارکاری نیز خواست تا این مهم را به انجام برساند.
در این جلسه اعضا مجمع گزارش مسئولین فدراسیون در زمینه برگزاری مسابقات سوارکاری و اسبدوانی،صدور شناسنامه و ثبت تبارنامه اسب ها،عملکرد فنی ،اجرایی و اداری فدراسیون در سال 1385 را استماع و برنامه های سال 1386 را ملاحظه و ضمن بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خویش تقویم کاری سال آینده را به تصویب رساندند.
کد خبر 12554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز