ثبت‌نام در کاروان‌های عمره مفرده به‌صورت اینترنتی و در دفاتر زیارتی از صبح جمعه ‌24 د‌ی‌ماه در استان تهران آغاز شد.

حج

عمره‌ زائران تهرانی امسال از ‌22 بهمن ‌ماه آغاز می‌شود و تا 6 مرداد ماه ادامه دارد.امسال ‌158 هزار و ‌669 زائر در قالب یکهزار و ‌258 گروه‌ از استان تهران به عمره مشرف می‌شوند که عملیات پرواز این زائران توسط شرکت‌های هواپیمایی ایران‌ایر، سعودی‌ و ماهان به 2 مقصد مدینه و جده انجام می‌شود و مدت سفر عمره ‌12 روز است.

بنا بر این گزارش، فهرست کارگزاران و شرایط مشمولان تشرف عمره در پایگاه اینترنتیhttp://tehran.haj.ir قابل دسترس است.
‌تمام دارندگان اصل اسناد بانک ملی مربوط به ثبت‌نام‌های عمومی که تا‌کنون به هر دلیل مشرف نشده‌اند و دارندگان اولویت‌های ‌1 تا ‌180 بانک ملت که در ثبت نام عمومی سال ‌1387 شرکت کرده و کارت ثبت‌نام دارای اعتبار را در اختیار دارند، می‌توانند جهت پذیرش در کاروان‌ها اقدام کنند.

نحوه‌ پذیرش و ثبت‌نام

رزرو اولیه: ابتدا متقاضی دارای اولویت باید با مراجعه به یکی از کارگزاری‌های مجاز در سطح استان و با ارائه‌ مدارک لازم نسبت به انتخاب و ثبت‌نام اولیه (رزرواسیون) در یکی از گروه‌های اعزامی اقدام کرده و برگه‌ انجام رزرواسیون اولیه حاوی مشخصات گروه پروازی مربوطه به‌همراه نام و نشانی کارگزار عامل (مقصد) و کد پیگیری را دریافت کند.

هریک از کارگزاران پس از انجام ثبت‌نام اولیه (رزرواسیون) برای زائر (انفرادی یا گروهی) باید برگه‌ انجام رزرواسیون را به زائران تحویل دهند و هر یک از زائران باید با مطالعه‌‌ دقیق مفاد و مندرجات این برگه در زمان و مهلت مقرر به کارگزار مقصد برای قطعی کردن ثبت‌نام خود و دریافت برگه‌‌ واریز هزینه سفر اقدام کنند.

چنانچه در این برگه‌، سند بانک ملی متقاضی توسط سیستم تأیید نشده و مغایرت درج شده باشد باید سریعا به یکی از شعب بانک ملی مراجعه و رفع مغایرت شود.ثبت‌نام قطعی: پس از انجام رزرواسیون اولیه لازم است هر یک از متقاضیان در مدت زمان تعیین‌‌شده (در برگه رزرواسیون) با ارائه اصل و رونوشت مدارک مورد نیاز، برای انجام ثبت‌نام قطعی به کارگزار عامل (مقصد) مراجعه و نسبت به دریافت قبض هزینه مابه‌التفاوت سفر و واریز آن در مدت ‌72 ساعت اقدام کنند.

زمان پذیرش و ثبت‌نام

‌ثبت‌نام مرحله اول همزمان از ساعت ‌8 صبح دیروز جمعه ‌24 دی ‌ماه آغاز شده و تا تکمیل ظرفیت هر یک از کاروان‌ها، حداکثر تا ساعت ‌16 روز چهارشنبه ‌29 دی ‌ماه ادامه دارد؛ ثبت‌نام همه‌روزه از ساعت ‌8 صبح تا ‌16 انجام می‌شود.

شرایط نقل و انتقال اسناد عمره

در همین حال سازمان حج و زیارت شرایط نقل و انتقال اسناد عمره مفرده را اعلام کرد. انتقال اسناد بانک ملت فقط به یکی از بستگان درجه یک و توسط بانک صورت خواهد گرفت و متقاضیان باید ابتدا به حج و زیارت استان مربوطه و سپس به بانک ملت مراجعه کنند. انتقال فیش‌های بانک ملی بدون هیچ محدودیتی توسط دفاتر زیارتی مجاز انجام خواهد گرفت؛ انتقال اسناد بانک ملت اعلام شده نیز چنان که در کارت مربوطه توضیح داده شد فقط به یکی از بستگان درجه یک شامل پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند، همسر توسط بانک صورت خواهد گرفت؛ هر یک از اسناد فوق فقط برای یک بار قابل انتقال خواهد بود.

مدارک مورد نیاز

ارائه اصل و تصویر شناسنامه متقاضیان (انتقال‌دهنده و گیرنده)، اصل و تصویر کارت ملی متقاضیان، اصل و تصویر قبض سپرده‌گذاری عمره، تکمیل فرم درخواست از سوی متقاضیان و ارائه گواهی حصر‌وراثت برای انتقال فیش افرادی که فوت کرده‌اند، الزامی است.

کد خبر 125730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز