مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ با اشاره به وضعیت موجود درصد تحصیلات دانشجویان در مقاطع تحصیلی دانشگاهی، گفت: بر این اساس 27 درصد دانشجویان در مقطع کاردانی، 66 درصد در مقطع کارشناسی، 6 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و یک درصد در مقطع دکتری تخصصی مشغول به تحصیل هستند

کلاس درس

رضا عامری در دومین نشست بررسی طرح آمایش آموزش عالی افزود: براساس افق 1404 باید 50 درصد از دانشجویان در مقطع کاردانی،35.5 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی،12.7  درصد در مقطع کارشناسی ارشد و1.8 در مقطع دکتری به تحصیل مشغول باشند.

وی با بیان اینکه جمعیت دانشجویی کشور در برنامه پنجم توسعه باید به 4 میلیون و 600 هزار نفر برسد، گفت: در این زمینه برای دانشگاه آزاد اسلامی جمعیت 2.5  میلیون نفری و پیام نور یک میلیون و 400 هزار نفری پیش‌بینی‌ شده است. البته ما در زمینه رشد دانشجویی در حال حاضر از وضعیت مناسبی برخورداریم.

عامری با بیان اینکه هدف از طرح آمایش آموزش عالی تعیین نقش و مسئولیت هر منطقه براساس توانمندی‌ و قابلیت‌هاست، گفت: براساس طرح آمایش سراسری استان‌های اولویت دار در توسعه و ساختار آموزش عالی تعیین خواهد شد.
عامری با اشاره به تدوین و انتشار اطلس ملی و استانی آموزش عالی، عنوان کرد: این اطلس و طرح در وب‌سایت وزارت علوم قابل مشاهده است.

کد خبر 125735

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز