جمعه ۱۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۶
۰ نفر

داغ‌ترین خبری که در محافل سینمایی به گوش رسید، خبر نمایش فیلم «بابل»، جدیدترین ساخته الخاندرو گونزالس ایناریتو در سینماهای تهران بود.

کارگردانی که فیلم 21 گرم را در کارنامه‌اش دارد و برای سینمادوستان ایرانی نام آشنایی ا‌ست.  این فیلم دوسه هفته قبل، از تلویزیون هم پخش شد. طبق شنیده‌ها، حقوق نمایش فیلم برای ایران خریداری شده و احتمالا «بابل» پس از نمایش در بیست‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر، به شکل سراسری در سینماها هم به نمایش درخواهد آمد. «بابل»، محصول سال 2006 آمریکا و مکزیک است و بازیگرانی چون براد پیت، کیت بلانشت و پیتروایت در آن بازی می‌کنند. آخرین ساخته اینیاریتو، نه تنها پس از «21 گرم»، بار دیگر نام این فیلمساز را سر زبان‌ها انداخت، بلکه برای دومین بار، سه جایزه از جشنواره کن برایش‏ به ارمغان آورد که یکی از آن‌ها جایزه بهترین کارگردانی بود. فیلم، آخرین بخش‏ از
سه ‌گانه‌ای است که با «عشق سگی» آغاز شد، با «21 گرم» ادامه پیدا کرد و در «بابل» به نتیجه می‌رسد. «بابل»، مجموعه سه داستان ظاهرا نامربوط در چهار کشور مختلف است که در پایان ‌به‌هم گره می‌خورند.
در داستان اول، دو پسربچه مراکشی در کوهستان‌های دورافتاده این کشور به دنبال یک شرط‌ بندی بچه‌گانه با یک تفنگ شکاری به سمت یک اتوبوس‏ توریستی شلیک می‌کنند. گلوله، در گردن یک زن توریست آمریکایی (کیت بلانشت) می‌نشیند و او را مجروح می‌کند. تا نزدیک ‌ترین بیمارستان، راه درازی است. زن مجروح و شوهرش‏ (براد پیت) و باقی توریست ها به دهکده‌ای در آن نزدیکی می‌روند تا کمک برسد. داستان دوم از کالیفرنیا شروع می‌شود و به مکزیک می‌کشد تا باز در کالیفرنیا به پایان برسد. قصه، روایت زندگی یک پرستار بچه است که در غیاب پدر و مادر و بدون اجازه آن‌ها، بچه‌ها را با خود به مکزیک می‌برد تا در جشن عروسی پسرش‏ شرکت کند. بازگشت بچه‌ها به آمریکا، با درگیری با پلیس‏ مرزی به یک فاجعه تبدیل می‌شود. در داستان سوم هم با دختر نوجوان کر و لالی در ژاپن آشنا می‌شویم که به دلیل همین کمبود، مورد بی‌توجهی دوستانش است و برای پرکردن سکوت تنهایی‌ اش‏ به هر کاری دست می‌زند.
کد خبر 12586

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز