حریف تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با برگزاری بازی‌های گروه سوم، امروز مشخص می‌شود.

فوتبال

در بازی‌های همزمان این گروه، کره‌جنوبی با هند که امیدی به صعود ندارد بازی خواهد کرد و بحرین و استرالیا، هردو برای صعود خواهند جنگید.در این گروه، کره‌جنوبی و استرالیا هر دو 4 امتیازی هستند و بحرین با 3 امتیاز پس از این دو تیم قرار دارد. در میان این سه تیم، آسان‌ترین کار را برای صعود، کره‌جنوبی دارد که با هند بازی می‌کند. هند در بازی اول خود 4 بر صفر مغلوب استرالیا شد و در بازی دوم 5 بر 2 برابر بحرین بازی را واگذار کرد.

با توجه به سابقه هند و کره‌جنوبی در فوتبال آسیا و عملکرد این دو تیم تا اینجای جام ملت‌ها، کره‌جنوبی را می‌توان برنده این مسابقه دانست. حتی در غیراین صورت، کره باز هم شانس برای صعود دارد؛ تساوی برابر هند و شکست یا تساوی بحرین برابر استرالیا، باز هم باعث صعود کره‌جنوبی خواهد شد. کره‌جنوبی اگر این بازی را با گل‌های زیاد ببرد و تفاضل گلش را از استرالیا بیشتر کند، بدون توجه به بازی استرالیا و بحرین، صدرنشین خواهد شد و در مرحله بعد با ایران بازی نخواهد کرد.

این اتفاق می‌تواند برای کره‌ای‌ها بهترین حالت ممکن باشد چون آنها ترجیح می‌دهند در مرحلهیک چهارم حریف ایران نباشند. پارک جی سونگ ستاره این تیم چند روز پیش در این باره گفت:‌ «ایران تیم خوبی است و ما نمی‌خواهیم در مرحله حذفی با این تیم بازی کنیم. ایرانی‌‌ها یک مربی خوب دارند ‌ که فوتبال را می‌داند.»تیم ملی در بازی دوستانه در ماه سپتامبر، کره‌جنوبی را در سئول یک بر صفر شکست داده است.

به هر حال جدال اصلی این گروه را باید میان استرالیا و بحرین دانست. با اینکه استرالیا پیش از برگزاری جام به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح شده بود و تا اینجا هم نمایش خوبی در جام داشته است، اما برد 5 بر 2 بحرین برابر هند امیدهای این تیم را برای صعود به مرحله بعد زنده نگه داشته است.

در بازی هند، حسین عبدالطیف مهاجم تیم بحرین توانست با زدن 4 گل، در کنار بهتاش فریبا و علی دایی قرار بگیرد که توانسته‌اند در تاریخ برگزاری رقابت‌ها در یک بازی 4 گل بزنند. او قطعا امید اول تیمش برای گلزنی است، با این حال هولگر اوزیک سرمربی استرالیا با مقایسه این بازیکن با مهاجمان کره‌جنوبی، گفت که به‌نظرش او بازیکن خاصی نیست؛ «او یکی از بازیکنان تیپیک این منطقه است که گاهی کارهای غیرمنتظره انجام می‌دهد.

هرگز نباید این بازیکنان را دست‌کم گرفت اما او خاص نیست. حرف زدن از پارک که تازه نیست اما شماره 13 کره (کو جا چئول) یک استعداد واقعی بود؛ این بازیکنان خاص هستند.»استرالیا و بحرین تا به حال در جام ملت‌ها با هم بازی نکرده‌اند اما در بازی‌های ملی، استرالیا و بحرین با هم 4 بار بازی کرده‌اند که برنده تمام آنها استرالیا بوده است. با این حال، سلمان شریدا سرمربی تیم بحرین با اعتراف به اینکه کره‌جنوبی و استرالیا بخت‌های اول صعود هستند، گفت که تیمش تمام تلاش خود را برای بردن استرالیا انجام خواهد داد چون این تنها گزینه آنهاست؛‌ «به‌صورت واقع‌بینانه باید گفت استرالیا و کره‌جنوبی بخت‌های صعود هستند. اما ما تنها به برد برابر استرالیا فکر می‌کنیم چون هیچ گزینه دیگری نداریم.»

با این حال استرالیایی‌ها که در این بازی برای صعود تنها یک امتیاز نیاز دارند معتقدند می‌توانند بحرین را شکست دهند؛ لوکاس نیل، کاپیتان استرالیا در این باره گفت: «آنها در این تورنمنت خوب کار کرده‌اند. ما از نظر روانی از آنها برتر هستیم و باید مطمئن شویم که می‌توانیم به دور بعد صعود کنیم.»

بحرین در بازی استرالیا، فوزی عایش هافبک خود را که در بازی با هند کارت قرمز گرفت در اختیار ندارد. در استرالیا هم جیسون کولینا و لوک ویلکشر به خاطر مصدومیت بازی نخواهند کرد و هنوز مشخص نیست دیوید کارنی به بازی برسد.

کد خبر 126057

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز