گروه نجات کودکان وابسته به صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارشی اعلام کرد:

کودکان

کودکان غزه هر روز در معرض تیراندازی سربازان رژیم صهیونیستی قرار دارند. در این گزارش آمده ‌است که در سال 2010، 26کودک فلسطینی به ضرب گلوله سربازان رژیم صهیونیستی در مرز غزه کشته شدند.به گزارش شبکه خبری الجزیره، رژیم صهیونیستی در مرز غزه منطقه‌ای ویژه ایجاد کرده که 300 متر داخل خاک غزه است.

نظامیان این رژیم برای خود حق تیراندازی به سمت فلسطینیانی قائل شده‌اند که پا به این منطقه ویژه بگذارند. براساس گزارش منتشرشده توسط گروه نجات کودکان یونیسف، از میان 26 کودک فلسطینی کشته‌شده در غزه در سال 2010، 16 نفر خارج از این منطقه ورود ممنوع به ضرب گلوله سربازان رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. کودکان غزه به‌دلیل محاصره چند ساله این منطقه و شرایط بد اقتصادی ساکنان آن، اکثرا تحصیل را ترک کرده‌اند و برای امرار معاش خانواده‌هایشان کار می‌کنند.

یکی از کارهایی که اندک درآمد روزانه‌ای برای این کودکان دارد، جست‌وجو در ویرانه‌های خانه‌های تخریب‌شده در حمله سال 2009 رژیم صهیونیستی به غزه است. آنها در این ویرانه‌ها جست‌وجو می‌کنند و آجر و سنگ و مصالح ساختمانی به جا مانده را در گونی می‌کنند و می‌فروشند. از آنجا که رژیم صهیونیستی ورود محموله مصالح ساختمانی به غزه را ممنوع کرده، بازار خرید و فروش مصالح به جا مانده در ویرانه‌های خانه‌های تخریب‌شده داغ است اما این کار به قیمت جان این کودکان تمام می‌شود. در یکی از دردناک‌ترین نمونه‌های این کشتار، در سپتامبر سال 2010، 2پسر 15ساله به همراه پدربزرگ 91ساله‌شان بر اثر آتش یک تانک رژیم صهیونیستی در700متری مرز غزه کشته شدند.

در خبری دیگر از غزه، منابع فلسطینی  اعلام کردند که 7 تانک رژیم صهیونیستی صبح دیروز وارد شمال غزه و نزدیک شهر بیت حانون شدند. خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد، این تانک‌ها 400 متر وارد خاک غزه شدند و یک بولدوزر آنها را همراهی می‌کرد.

ورود این تانک ها باعث بروز درگیری در این منطقه شد که بر اثر آن یک فلسطینی شهید و 10تن دیگر مجروح شدند. هنوز معلوم نیست هدف نظامیان رژیم صهیونیستی از این کار چه بوده‌است. رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر، ساختمان‌هایی را در مرز غزه به دلایل امنیتی تخریب کرده‌است. در هفته‌های اخیر با افزایش حملات پراکنده نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه، منابع فلسطینی درباره حمله نظامی این رژیم به‌شدت هشدار داده‌اند. این در حالی است که این روزها مصادف است با دومین سالگرد حمله نظامی 3هفته‌ای رژیم صهیونیستی به غزه.

کد خبر 126144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز