جمعه ۲۳ تیر ۱۳۸۵ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاتریشیا راشبروک 62 ساله، روانپزشک اطفال، چهارشنبه هفته گذشته سالمندترین زنی در بریتانیا شد که بچه‌دار شده است.

به گزارش بی بی سی خانم راشبروک که اهل شهر لوئیس در اسکس شرقی در بیمارستان منطقه‌ای ساسکس در  شهر برایتون  از طریق سزارین  پسری به وزن حدود سه کیلوگرم به دنیا آورد که فعلا  جِی جِی خوانده می‌شود و قرار است بعدا نام کاملی برای او انتخاب شود.

این زوج برای بارور شدن به یکی از کشورهای اتحاد شوروی سابق – که نام آن پنهان نگهداشته شده است-  سفر کردند تا بوسیله ساورینو آنتورینی پزشک جنجالی ایتالیایی تحت درمان قرار گیرند.

مخالفان این اقدام می‌گویند که  بچه‌دارشدن در چنین سنی کاری خودخواهانه است و به فاصله سنی زیاد میان مادر و فرزند اشاره می‌کنند.، اما خانم راشبروک و شوهر 60 ساله‌اش جان فارانت در مصاحبه‌ای با روزنامه دیلی میل می‌گویند مطمئن هستند که می‌نوانند نیازهای فرزند خود را برآورده کنند.آنها می‌گویند که هردویشان کاملا سالم هستند و در عین حال دوستان جوانتری دارند که پذیرفته‌اند در صورت بروز هر واقعه‌ای برای آنها سرپرستی بچه به عهده بگیرند. آقای فارانت می‌گوید که بیش از 200 نامه ،کارت پستال و ای-میل  تبریک به آنها رسیده‌است و تنها یک نامه بی‌امضای با لحن منفی داشته‌اند.

دکتر راشبروک از ازدواج اولش  سه فرزند بزرگ 26 ، 22  و 18 ساله دارد ولی شوهر فعلی‌اش برای اولین بار است که بچه‌دار می‌شود.جِی جِی از طریق تلقیح آزمایشگاهی (IVF) با استفاده از تخمک اهدایی بوجود آمد و نتیجه پنجمین و آخرین تلاش این زوج برای بارورشدن در  روندی بود که ده‌هزار پاوند برای آنها خرج برداشت.

 سالمندترین زنی در جهان که بچه‌ای زنده به دنیا اورده است خانم آدریانا ایلیسکو اهل رومانی است که در زانویه سال میلادی قبل در سن 66 سالگی دختری به نام الیزا به دنیا آورد.

کد خبر 1263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز