همشهری آنلاین: درهای مقبره «توتنخامون» تا چند سال دیگر باز می‌ماند.

tutankhamoon

به گزارش ایسنا، روز جمعه (1 بهمن) دکتر «زاهی هاواس»، دبیر کل هیأت ارشد آثار باستانی مصر، با رد گزارشات در این زمینه که تنها تا پایان سال 2012، بازدیدکنندگان «دره پادشاهان» در کشور مصر می‌توانند از مقبره «توتنخامون» دیدن کنند اعلام کرد درهای مقبره «توتنخامون» تا چند سال دیگر به روی بازدیدکنندگان باز می‌ماند.

به گزارش دیسکاوری، هرچند «زاهی هاواس» بستن درهای مقبره «توتنخامون» را تنها راه حفاظت از این اثر تاریخی می‌داند، اما اعلام کرد از سال‌ها قبل و در قالب پروژه‌ای 10 میلیون دلاری، مکانی تحت عنوان «دره مدل» که مدلی از «دره پادشاهان» است در حال احداث بوده و با پایان ساخت آن در سال‌های آتی، گردشگران از این مکان دیدن کرده و درهای «دره پادشاهان» به روی بازدیدکنندگان بسته می‌شود.

«توتنخامون» مشهورترین فرعون تمدن مصر بوده و علت این شهرت، کشف مقبره وی قبل از تاراج توسط دزدان و به صورت دست‌نخورده است.

 

توتن خامون

تمام آثار کشف‌شده در مقبره‌ توتنخامون در موزه‌ی قاهره نگهداری می‌شوند. البته قرار است، تمام آن‌ها پس از پایان پروژه‌ ساخت بزرگ‌ترین موزه‌ جهان در کنار اهرام ثلاثه‌ مصر در سال 2012 میلادی، به این موزه انتقال یابند.

توتنخامون بین سال‌های 1333 تا 1323 پیش از میلاد حضرت مسیح (ع) بر مصر باستان حکومت می‌کرده است.

کد خبر 126367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز