گروه سیاسی: رئیس قوه‌قضاییه گفت: در موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی دستگاه قضا پیشگام است و به مردم شریف عرض می‌کنم که دستگاه قضایی با جدیت پیگیر مسائل است.

رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی که پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه مشروح آن را منتشر کرد، افزود: قوه قضاییه استوارتر از همیشه، به انجام وظایف خویش شتاب بیشتری بخشیده است، در محور مبارزه با مفاسد اقتصادی پیشگام است و اقدامات قاطعی به‌عمل آورده است. البته بنای این دستگاه بر تبلیغات نیست؛ مردم منتظر عمل‌اند و دو صد گفته چون نیم کردار نیست.

وی گفت: بنده با صراحت و صداقت به مردم شریفمان عرض می‌کنم دستگاه قضایی با جدیت پیگیر مسائل است. ما بر حسب وظیفه‌مان از متهم ساختن افراد در رسانه‌ها قبل از قطعیت حکم باید اجتناب کنیم ولی این بدان معنا نیست که دستگاه قضایی پیگیر تخلفات اشخاص حقیقی و حقوقی نباشد.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: امروز در جای‌جای جهان اسلام، تحولات مهمی در جریان است. در تونس حرکت‌های مردمی و دینی، بساط یک عمر استعمار را در هم پیچید و بن علی دیکتاتور دست‌نشانده کشورهای غربی را مجبور به فرار کرد. نزدیک به یک قرن اسلام‌ستیزی و ظلم و فساد، مردم مسلمان را به قیام واداشته است. این قیام زنگ خطری است برای همه خودکامگان جهان اسلام. کشورهای اسلامی و عربی باید بدانند که استعمارگران در وقت حرکت‌های مردمی، کمکی به آنها نخواهد کرد و در مقابل جریان‌های توفنده اسلامی، پناهگاهی برای آنان وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در لبنان، حزب‌الله و رهبر مردمی آن سیدمجاهد سیدنصر‌الله، نشان دادند که دولت‌ها اگر بخواهند به حیات خود ادامه دهند، چاره‌ای جز رجوع به مردم ندارند. همراهی کردن با دولت‌های ظالم جهان همچون آمریکا، سقوط آنها را تسریع خواهد کرد. همراهی کردن با دادگاهی که در پناه کشورهای غربی حکم صادر می‌کند، به نفع مردم لبنان نیست و ما جهت‌گیری شجاعانه سیدحسن نصرالله را می‌ستاییم.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: در بعد مبارزه با اشرار و قاچاقچیان مواد‌مخدر، به شهادت دستگاه‌های مختلف درگیر با این امور، دستگاه قضایی با قاطعیت عمل می‌کند. قاچاقچیان مواد‌مخدر و توزیع‌کنندگان آن، قاتلان نامرئی جوانان این مرز و بوم‌اند. ما هیچ ترحمی نسبت به آنان روا نخواهیم داشت. اشراری که با زورگیری و سرقت مسلحانه اعم از سلاح گرم یا سرد، امنیت اجتماعی را به خطر می‌اندازند، بدانند سرنوشت بهتری در انتظار آنان نیست. بسیاری از مردم و شخصیت‌های بلندپایه کشور، از این اقدام قوه قضاییه حمایت کرده‌اند.

کد خبر 126533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز